مشاوره طب سنتی

عوارض وحشتناک دیر خوابیدن

دیر نخوابید

عوارض وحشتناک دیر خوابیدن

خوابیدن در شروع شب باعث افزایش رطوبت مطلوب در مغز و تقویت حافظه می شود. استفاده از نوشیدنی های گرم حتی آب گرم باعث القا خواب با کیفیت شده و دیر خوابیدن سبب کاهش حافظه است.

گرمای روز باعث ایجاد بخارات در بدن و حرکت بخارات به طرف سر شده و در شب ایجاد خواب می نماید. سردی شب تا صبح گاهان باعث جایگزینی این بخارات و رطوبت در مغز شده و با خنک شدن بدن بیداری اتفاق می افتد.

بیدار شدن در صبح هنگام و شروع فعالیت های فیزیکی در صبح، هنگامی که غلبه گرمی و تری در بدن وجود دارد، مناسب ترین بخارات برای تغذیه مغز فراهم شده و در این شرایط افراد دارای شرایط مطلوب و آرامش کافی خواهند بود.

تقویت خواب راحت، پیش گیری کننده از فرسایش قوای مغزی، بیداری طولانی مدت شب، کم نوشیدن مایعات، استفاده از نوشیدنی های کافئین دار برای بیدار ماندن در شب سبب شادابی موقت و ایجاد فرسایش در پروسه خواب در دراز مدت خواهد شد.

بنابراین چنان چه افراد مجبور به تحمل بیداری شب هستند، باید از بیداری ممتد و طولانی مدت به شدت پرهیز نمایند.

کاهش ایمنی بدن

اگر در هر موقع از سال دچار سرماخوردگی یا آنفولانزا شوید، نوع خوابیدنتان می تواند بسیار در بهبود شما اثرگذار باشد. کمبود خواب قطعاً سیستم ایمنی را به هم می ریزد و علاوه بر این، توانایی مبارزه با ویروس در آن کاهش پیدا می کند.

کاهش سلامت ذهنی

کم خوابی در شب باعث کلافگی و بد خلقی افراد می شود که ممکن است اثرات بلند مدت آن افسردگی و اضطراب باشد. زمانی که افراد دچار مشکلات روحی می شوند، باید عادات خواب خود را بررسی کنند. احتمالا خیلی از آن ها شب ها کمتر از 6 ساعت می خوابند.

مناسبترین ساعت برای خوابیدن چیست؟

ساعت 21 الی 23 شب زمانی است برای از بین بردن مواد سمی و غیر ضرورری که این عملیات توسط آنتی اکسیدان ها انجام می گیرد و در این ساعات بهتر است بدن در حال آرامش باشد در غیر این صورت بر سلامتی بدن خود اثر منفی گذاشته اید.» ساعت 23 تا ۱ بامداد  عملیات از بین بردن مواد سمی در کبد ادامه دارد در خواب عمیق باشید و از ساعت ۱ تا ۳  بامداد عملیات سم زدایی در کیسه صفرا در طی یک خواب عمیق به طور مناسب انجام می گیرد. عوارض دیر خوابیدن

همچنین از نیمه های شب تا ۴ صبح مغز استخوان ها عملیات خونسازی را انجام می دهند.» ساعت ۳ تا ۵ صبح عملیات سم زدایی در ریه ها اتفاق می افتد و برخی مواقع دیده شده که افراد در این دوران سرفه شدید یا عطسه می کنند.

در ساعت ۵ تا ۷ صبح عملیات سم زدایی در روده بزرگ صورت می گیرد لذا می توانید آن را دفع کنید و باید گفت ساعت ۷ تا ۹ صبح جذب مواد مغذی صورت می گیرد بنابراین بهتر است صبحانه را در این ساعت میل کنید و افرادی که بیمار هستند بهتر است صبحانه را در ساعت شش و نیم صبح میل کنند و افرادی که اصلا صبحانه نمی خورند بایستی عادت خود را تغییر داده و در ساعت ۹ تا ۱۰ صبح صبحانه میل کنند.» دیر خوابیدن و دیر بلند شدن از خواب باعث می شود مواد سمی از بدن به موقع و کامل دفع نشود و بازسازی و آمادگی جسمی و مغزی دچار کاستی گردد.

بسیاری از افراد درایام تعطیل تا دیروقت بیدار می مانند و تمام روز را صرف استراحت می نمایند که چنین افرادی بعد از اتمام تعطیلات خود به جای کسب طراوت و تمدد اعصاب با خستگی و دلمردگی بر سر کار خود باز می گردند چرا که اعمال بدن آنها دچار سردرگمی در ابعاد مختلفی گردیده است.»

برای اطلاع و رزرو ویزیت تلفنی روی کلمه شماره بزنید.

دوستدار سلامتی شما

دکتر مهدی فهیمی

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *