خدمات

راههای رهایی از خشک شدن پوست

اگر پوستتان خشک باشد!

راههای رهایی از خشک شدن پوست

نشان دهنده کمبود آب است، باید هر چه سریع تر آن را جبران کنید!

شیر دارای خواص ضدالتهابی و تسکین دهنده است و تا حدود زیادی به رفع مشکل خشکی پوست کمک می کند. اسیدلاکتیک موجود در شیر، سلول های مرده بر روی پوست را از بین می برد و باعث افزایش توانایی پوست در حفظ رطوبت می شود. علاوه بر این شیر به طور طبیعی باعث می شود پوستی روشن تر داشته باشید.

خشکی پوست چیست؟

خشکی پوست یک مشکل پوستی رایج است و در تمام سنین رخ می‌دهد. این مشکل خیلی جدی نیست، اما گاهی درمان آن سخت است. خشکی پوست ممکن است به بیماری‌های دیگر پوستی یا بیماری‌هایی مانند دیابت، کم کاری یا پرکاری تیروئید، سندرم شوگرن و سوء تغذیه مربوط باشد.

حقیقت تلخ این است که بعضی از افرادی که پوست‌شان خشک است، روشی را برای مراقبت و درمان خشکی پوست خود به کار می‌برند که خیلی مناسب پوست‌شان نیست.

گاهی دانستن اصول اولیه به تنهایی کافی نیست؛ باید بدانید، حتی اگر دوبار در روز صورت خود را می‌شویید و به آن مرطوب کننده می‌زنید، باز هم ممکن است در بعضی قسمت‌های مهم درمان پوست خشک خود غفلت کنید.

درست است که هیچ کس کامل نیست. اما، بهتر نیست اشتباه‌های رایج در مراقبت از پوست را مرتکب نشویم؟ ما نمی‌توانیم نوع پوست خود را تعیین کنیم. اما، می‌توانیم مثل یک شخص حرفه‌ای از پوست خشک خود مراقبت کنیم. فقط لازم است بدانیم که چه کارهایی را در برنامه‌ی مراقبت از پوست خود انجام ندهیم.

چند قطره گلاب را به 4 قاشق شیر اضافه کنید. این ترکیب را روی پوست خود ماساژ دهید و بعد از گذشت 10 دقیقه با آب شست و شو دهید.

خشک کردن پوست قبل از استفاده از مرطوب کننده

اگر بعد از شستشوی پوست، احتمالاً سریع سمت حوله می‌روید، باید بدانید متخصصان می‌گویند این کار در حین درمان پوست خشک‌تان اشتباه است.

طبق یافته‌های آکادمی درماتولوژِی امریکا، بهترین زمان برای رطوبت رسانی به پوست، بعد از حمام، شستن و پاک کردن صورت یا دست‌هاست، البته قبل از خشک کردن. ممکن است این موضوع به نظرتان عجیب باشد.

اما، این تغییر کوچک می‌تواند به ماندن آب در پوست کمک کند. اگر پوست خشکی دارید حالا می‌دانید که نام بازی آبرسانی است! پس دفعه‌ی بعد که حمام رفتید یا دست و صورت‌تان را شستید به جای آنکه خود را با حوله خشک کنید، مرطوب کننده را به پوست نم‌دار خود بزنید.

ترس استفاده از روغن‌ها

اگر پوست‌تان خشک است، برای درمان پوست خشک استفاده از روغن صورت می‌تواند به آبرسانی و تغذیه پوست‌تان کمک کند. روغنی را برای صورت‌تان انتخاب کنید که به پوست‌تان درخشندگی بدهد. ۴ تا ۵ قطره از روغن را کف دست خود بریزید. سپس، با یک انگشت و با ضربه‌های کوچک آن را به پوست خود بزنید.

در پایان، با سطح دست‌تان آن را روی صورت خود پخش کنید. می‌توانید بعد از مرطوب کننده از روغن استفاده کنید تا آبرسانی بیشتری انجام شود.

چند قطره گلاب را به 4 قاشق شیر اضافه کنید. این ترکیب را روی پوست خود ماساژ دهید و بعد از گذشت 10 دقیقه با آب شست و شو دهید.

فراموش کردن آبرسانی به دست و لب

البته که شما تعداد زیادی کرم و لوسیون بدن روی میز آرایش‌تان دارید. اما، قسمت‌های کوچک دیگری هم هستند که به مرطوب کننده نیاز دارند. ما مشخصاً راجع به دست‌ها و لب‌هایتان حرف می‌زنیم. پس، همیشه در کیف خود نرم کننده لب و کرم دست داشته باشید تا آنها را رطوبت رسانی کنید.

برای مشاوره و درمان مشکل پوستی خود بر روی کلمه واتساپ کلیک کنید

دوستدار سلامتی شما

دکتر مهدی فهیمی

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *