خدمات

اندیشه ای برای داشتن سرخرگهای سالم

اندیشه ای برای داشتن سرخرگهای سالم

اندیشه ای برای داشتن سرخرگهای سالم  

اندیشه ای برای داشتن سرخرگهای سالم: سرخ رگها عروق خونی هستند که خون را در بدن از مغز تا نوک پا منتقل می کند داشتن سرخ رگ های سالم به معنی جلوگیری از حملات قلب و سکته است کسانی هستند که سرخ رگهاشون گرفته است یا آترواسکروزیس روت دارند آنها زمانی متوجه میشوند که دچار آنژینیو یا لنگیدن پا شدند و از مشکلشون اطلاع ندارند.

متاسفانه اولین باری که فرد متوجه میشود که این مشکل را دارند موقعی است که دچار حمله قلبی یا سکته میشود اما نگران نباشید کارهای ساده ای میتوانید انجام دهید تا از سرخ رگهایتان مراقبت کنید.

توصیه هایی برای داشتن سرخرگهای سالم

یکی از این کارها میتواند به رژیم غذاییتون مرتبط باشد اینجا چند تا نوشیدنی و مواد غذایی را معرفی می کنیم که سرخ رگهای شما را سالم نگه میدارند و از مشکلات قلبی در آینده جلوگیری می کند.

شماره 1 : فواید خوردن ماهی

ماهی اولین غذایی که باید مصرفش را بیشتر کنید ماهی است. ماهی غنی از اسیدهای چرب امگا3 هست این اسیدهای چرب تاثیر مثبتی به کاهش سطح کلسترول خون دارند کلسترول میتواند باعث گرفتگی عروق بشود از جمله ماهی هایی که میتوانید استفاده کنید: ماهی تن،سالمون، قزل آلا و ماهی خال ماخالی را میتوان اشاره کرد.

شماره 2: فواید خوردن مرکبات

مرکبات میتوانند به میزان قابل توجهی فشارخون سیستولی و همچنین و انقباض عروق خونی و کاهش بدن درکل مواد غذایی که غنی از فیبرویسکوز هستند از عروق شما در مقابل گرفتگی مراقبت می کنند.

شماره 3: فواید خوردن گردو

گردو گردوها انعطاف پذیری سرخ رگها را بهتر می کنند بعلاوه طبق مطالعه محققان اسپانیایی خوردن 8 عدد گردو در روز بهتر از روغن زیتون در مراقبت از سرخ رگها عمل میکند.

شماره 4: فواید خوردن تخم کتان

تخم کتان اگر تا حالا تخم کتان مصرف نمی کردید بهتراست از این به بعد به رژیم غذاییتان اضافه کنید تخم کتان کلی فایده داره که یکیش کمک به سلامتی عروق است مطالعاتی نشان داده که تخم کتان می تواند اثرات بسیار مفیدی روی پیشگیری اولیه و ثانویه از بیماری های قلبی عروقی بگذارد تخم کتان اسید چرب امگا3 فیبر و فیلتواستراژن دارد که باعث تقویت و سلامت قلب می شود .

شماره 5: فواید خوردن چای سبز

چایی سبز مطالعه ای بر روی 4530 نفرژاپنی نشان داد که  افرادی که روزی ۵ فنجان یا بیشتر سبز مصرف می کنند ۲۶ درصد ریسک حمله قلبی  و سکته آنها کمتر است.

شماره 6: فواید خوردن دارچین

دارچین مصرف دارچین هم فواید زیادی دارد آنتی اکسیدانی است که خواص ضد التهابی دارد و همچنین می تواند ریسک ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد مطالعاتی هم نشان داده است که مصرف دارچین می تواند بر روی کاهش کلسترول کلسترول ال دی ال و تری گلیسرین نقش مهمی داشته باشد.

دارچین

دارچین

شماره 7: فواید خوردن انار

انار نه تنها میوه خوشمزه ای است بلکه فواید زیادی هم برای قلب دارد این میوه می تواند با کاهش استرس و اسیداتیو و کمک به سنتز و عملکرد نیتروکسید با بیماریهای قلبی عروقی بجنگد.

شربت انار عسلی

شربت انار عسلی

شربت انار عسلی sharbat anar asali

شربت انار عسلی sharbat anar asali در طب  سنتی ایران انار ترش  و شیرین ( ملس) دارای اثرات جالی (جلادهنده ) مفتح ، مسلین و مدر می باشد و طبیعتی سرد و مرطوب دارد . لذا در تلطیف سودا بی بدیل بوده و در تمام امراض سوداوی مثل مالیخولیا و غلظت های خونی و اگزماها موثر می باشد . همچنین انار یک متعادل کننده مجرب در هیجانات صفراوی و خونی بوده و از دیر باز در پیشگیری و درمان امراض صفراوی بکار می رفته است . انار بدلیل ماده موثره تانن در بافت معده ایجاد قبض کرده و علاوه بر تقویت معده از صعود بخارات صفراوی و احشایی به قسمت بالاتنه ممانعت می کند و یکی از بهترین مکمل ها برای پیشگیری و امراض بخاری مثل سردرد میگرنی و سینوزیت ها می باشد.

شربت ۳ گیاه (دتوکس)
  • دارای آنتی اکسیدان های قوی و پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی، فشارخون، دیابت و سرطان
  • خنثی سازی و بازسازی سموم مختلف رسوب کرده در بافت های بدن
  • کمک به بیماران دچار سکته های قلبی و حملات قلبی
  • کمک به کاهش سردردهای گرم و میگرن، تقویت لثه و بیقراری در کودکان

حاوی: انار، زرشک، غوره

دوستدار سلامتی شما

دکتر مهدی فهیمی

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *