مشاوره طب سنتی

خواص شگفت انگیز فلفل دلمه ای

خواص شگفت انگیز فلفل دلمه ای

خواص شگفت انگیز فلفل دلمه ای

فلفل دلمه‌ای خاصیت ضد تهوع دارد. کسانی که احساس تهوع دائمی دارند یا خانم‌های باردار که ویار حاملگی دارند می‌توانند از فلفل دلمه‌ای در خوراکی‌های عصر استفاده کنند و برای فردا، روز بدون تهوع را تجربه کنند.
در کسانی که معده ضعیف دارند و حرکات معده آن‌ها کند است، معده نفاخ می‌شود، می‌توانند فلفل دلمه‌ای را به صورت خام یا پخته مصرف کنند تا باعث تقویت معده شود.
پاپریکا یا پودر فلفل دلمه‌ای قرمز سه برابر نیاز بدن ویتامین C دارد. به دلیل داشتن رنگدانه قرمز سرشار از آنتی‌اکسیدان بوده و از سرطان و بیماری‌های قلبی پیشگیری می‌کند.

کاروتن موجود در فلفل دلمه‌ای باعث تنوع رنگی آن شده است. از لحاظ خاصیت خیلی تفاوتی ندارند. فلفل دلمه ای نیز فلفل شیرین و یا کپسایسیم هستند و در رنگ های مختلف مثل زرد، قرمز، سبز، بنفش و نارنجی موجود هستند. این سبزیجات ، بیش از 900 سال پیش در جنوب وکباب شده ، فلفل دلمه ای زرد فوق العاده است.

فلفل دلمه ای که سه برجستگی در زیر خود دارد نر است . تخم کمتری دارد و تند تر است . برای غذا پختن از آن استفاده می شود و در آشپزی کاربردی تر است . بر عکس فلفل دلمه ای که چهار برجستگی در زیر خود دارد ماده است. تخم بیشتری دارد و شیرین تر است که در کنار غذا استفاده می شود.

دلمه فلفل دلمه ای یکی از انواع غذاهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که در شهرهای مختلف کشورمان با مواد متنوعی درست می شودفلفل دلمه ای قرمز حاوی بیشترین مواد مغذی این گروه است ، اما همه انواع فلفل دلمه ای برای سلامتی شما مفید هستند. فلفل دلمه‌ای نوعی فلفل شیرین است.

خواص فلفل دلمه ای برای سلامت بدن و پوست و مو بسیار زیاد است. طبع فلفل دلمه ای گرم و خشک است و بیشتر برای سرد مزاجان مناسب خواهد بود.

فلفل دلمه ای

خواص فلفل دلمه ای برای موهای سر

فلفل دلمه ای قرمز برای تحریک رشد مو و افزایش گردش خون در پوست سر کاربرد دارد که در نتیجه ریزش مو را درمان می‌کند. تاثیر فلفل دلمه ای در ریزش مو به دلیل وجود کپسایسین است که از فولیکول مو حفاظت کرده و رشد مو را افزایش می‌دهد. همچنین ویتامین C موجود در فلفل دلمه ای یکی دیگر از خواص فلفل دلمه ای برای مو است؛ زیرا سبب جذب بهتر آهن در گلبول‌های قرمز شده و در نتیجه اکسیژن بیشتری به فولیکول‌های مو می‌رساند. همچنین برای تشکیل کلاژن ویتامین C لازم است که یکی دیگر از خواص فلفل دلمه ای برای مو است.

تقویت سیستم ایمنی

فلفل دلمه سرشار از آنتی اکسیدان بوده و در نتیجه می‌تواند از بدن شما در برابر بیماری‌ها محافظت کند. فلفل دلمه ای سرشار از ویتامین C است و به همین دلیل چنانچه به صورت خام مصرف کنید، می‌توانید از حداکثر میزان ویتامین C موجود در این سبزی استفاده نمایید. به‌خصوص فلفل دلمه ای نارنجی و قرمز دارای حداکثر میزان ویتامین C هستند.

وجود ویتامین B3 در فلفل دلمه ای نیز سبب می‌شود که برای تقویت سیستم گوارش مفید باشد. چنانچه سیستم گوارش به درستی کار کند، مواد مغذی درون غذا به خوبی جذب شده و سطح سلامتی افراد افزایش پیدا می‌کند. مصرف فلفل دلمه ای خاصیت ویژه‌ای برای دستگاه تنفس دارد و تفاوتی نمی‌کند فلفل‌دلمه‌ای پخته شده باشد و یا خام باشد؛ وجود پتاسیم، منگنز، منیزیم و ویتامین C برای مبارزه با مشکلات تنفسی همچون آسم، عفونت ریه، آمفیزم و… مفید هستند.

برای هماهنگی و رزرو نوبت بر روی کلمه شماره کلیک کنید.

دوستدار سلامتی شما

دکتر مهدی فهیمی

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *