مزاج شناسی

خصوصیات افراد با غلبه بلغم

خصوصیات افراد با پایه مزاج دم قسمت سوم

خصوصیات افراد با غلبه بلغم

خصوصیات افراد با غلبه بلغم از علائم رفتاری غلبه بلغم، بروز خستگی زودرس در این افراد است. معمولا تمایل به انجام کار در این افراد بالا بوده، ولی قدرت و توانایی انجام کار با افزایش بلغم کاهش پیدا می کند. به طوریکه بخش زیادی از کارهای روزانه افراد با غلبه بلغم به تأخیر افتاده و معمولا به کارهای روزانه خود نمی رسند که این علامت در فصول سرد بیشتر می شود.

خواب آلودگی و پرخوابی در این افراد شایع هست. معمولا با افزایش غلبه بلغم، حالتهایی مثل چرت زدن، کوفتگی و خواب سنگین صبحگاهی ایجاد می شود.

در طول روز حدود ساعت 11 تا 12 ظهر، باعث بروز بیداری در این افراد می شود.

در این افراد، غلبه بلغم باعث تجمع مایعات دربافتهای بدن شده و سنگینی در اندام ها و ارگان های داخلی و بیرونی بدن ایجاد می شود.

با توجه به اینکه کلیه مسئول دفع بخش زیادی از فضولات بلغمی از بدن هست، با افزایش شدید بلغم در بدن، کلیه نیز دچار خستگی شده و اعضاء و جوارح به خصوص قسمت های انتهایی اندام ها دچار تورم می شوند.

پدیده لقوه یا لرزش دست و پا در این افراد دیده می شود. زمانیکه افزایش بلغم منتج به تجمع بلغم در بافت مغز می شود، لرزش اندامها شروع می شود و در صورتیکه این به هم ریختگی مدیریت نشود منتج به لقوه شدید و یا پارکینسون می شود.

برای هماهنگی و رزرو نوبت بر روی کلمه شماره کلیک کنید.

دوستدار سلامتی شما

دکتر مهدی فهیمی

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *