دمنوش ها

دمنوش میوه گل نسترن

دمنوش میوه گل نسترن

گیاه نسترن – ( دمنوش میوه گل نسترن )

گیاه نسترن که دارای خاستگاهی اروپایی می باشد، در اقصی نقاط جهان که دارای آب و هوای معتدلی می باشند قابل رشد و پیدا کردن می باشد، به خاطر سازگاری این گیاه به آب و هوای معتدل بیشترین ناحیه هایی که می توان برای پیدا کردن آن تلاش کرد، در حاشیه های جنگ ها، گودال ها و چاه های آب می باشد.

این گیاه که دارای ارتفاع و اندازه به نسبت کوتاهی می باشد (حداکثر 3 متر) در سایر نقاط جهان با نام های dog rose و rosa canina شناخته می شود و در ایران نیز در زمان های گذشته آن را با نام های نستر و نسرین نیز صدا می زدند.

دمنوش میوه گل نسترن

دمنوش میوه گل نسترن

دمنوش میوه گل نسترن نام لاتین : R.canina hips
دمنوش میوه گل نسترن سرشار از ویتامین C
دمنوش میوه گل نسترن قویترین آنتی اکسیدان
دمنوش میوه گل نسترن پیشگیری کننده حملات فشارخون ناشی از طغیان صفرا
دمنوش میوه گل نسترن بهبود دهنده فشارخون های غیرقابل کنترل
دمنوش میوه گل نسترن ملین و ادرار آور
دمنوش میوه گل نسترن مناسب در اختلالات و بیماریهای قفسه سینه
به ازای هر لیوان آب 7 حبه غوزه گل نسترن را اضافه کرده و به مدت 15 الی 20 دقیقه دم نمایید .
بهتر است در غوزه گل نسترن ترک هایی را ایجاد نمایید .
دوستدار سلامتی شما
دکتر مهدی فهیمی
دمنوش میوه گل نسترن

عوارض و نکات منع مصرف

اگر برای شما هم همیشه سوال بوده که:

دمنوش گل نسترن برای چی خوبه؟

فواید دمنوش گل نسترن  و میوه گل نسترن چیست؟

یا اینکه خواص میوه گل نسترن در طب سنتی چیست؟

ادامه مطلب را بخوانید.

لازم است قبل از بیان خواص و فواید دمنوش گل نسترن به این موضوع اشاره کنیم که این چای گیاهی برای بسیاری از مشکلات و ناراحتی های جسمی می تواند نتایج فوق العاده ای داشته باشد اما حداکثر میزانی که شما مجاز به استفاده از آن در طول روز می باشید 3 وعده در روز و 12 گرم میوه گل نسترن می باشد.

  • جوشانده گل نسترن و تاثیر فوق العاده آن در تصفیه خون از مهمترین نتایج ین دمنوش می باشد.
  • در زمان ابتلا به اسهال و اسهال خونی استفاده از این دمنوش گزینه بسیار مناسبی می باشد.
  •  در موارد دندان درد و مشکلات لثه می توانید با دهان شویه کردن و مزه مزه کردن این دمنوش، برای کاهش درد اقدام کنید.
  • اگر جز افرادی می باشید که با مشکل تپش قلب رو به رو می باشید این جوشانده گزینه مناسبی برای شما می باشد، اما لازم است در مورد استفاده از آن در این مورد حتماً با پزشک معالج مشورت کنید.
  • درمان ورم چرکی کلیه، ورم مثانه، دفع سنگ کیسه صفرا و سنگ کلیه موارد دیگری می باشد که می توان با نوشیدن دمنوش گل نسترن برای درمان آنها اقدام کرد، بهتر است برای رفع این مشکلات یک لیوان از این جوشانده قبل از ناهار و شام استفاده شود.
  • خونریزی از سینه را بند می‌آورد؛ بی خوابی را برطرف می‌کند؛ انقباض ماهیچه‌های معده را برطرف می‌کند و معده را تقویت می‌کند.
  • از آنجایی که این چای گیاهی سرعت جریان خون در پوست را افزایش می دهد، باعث می شود که در طولانی مدت سلامت و طراوت پوست شما حفظ شود.
  • گل نسترن برای سنگ کلیه  و دفع سنگ کلیه موثر است.
  • ضماد گل نسترن التیام دهنده زخم است.
  • بوی بد بدن رادفع می کند آنهائی که عرق زیادمی کنندوبوی بد می گیرندبایدتن خودرابعدازحمام کردن بادم کرده گل وبرگ نسترن آبکشی کنند.

 

درست کردن دمنوش گل نسترن

روش درست کردن دمنوش گل نسترن  مانند طرز تهیه انواع دمنوش های گیاهی بسیار ساده می باشد، کافیست به اندازه 1 تا 3 قاشق غذاخوری میوه گل نسترن را خرد کنید و آن را درون قوری حاوی آب جوش بریزید، میزان آب انتخابی شما می تواند بسته به نوع استفاده متغیر باشد، اما میزان استاندارد آن 300 سی سی می باشد.

بعد از این مرحله لازم است که یک پارچه بر روی قوری انداخته و به مدت 15 تا 20 دقیقه اجازه دهید تا دمنوش گل نسترن شما کاملاً دم بکشد و یا می توانید آن را بر روی حرارت بسیار ملایم قرار دهید.

در صورتی که جز افرادی می باشید که دوست دارید چای های گیاهی را شیرین سرو کنید، می توانید به اندازه نصف قاشق عسل طبیعی به دمنوش خود اضافه کنید و از نوشیدن آن لذت ببرید.همچنین اضافه کردن چند قطره لیمو تازه نیز به عنوان یک چاشنی طعم دلچسبی برای جوشانده شما به همراه دارد.

لازم است به این نکته نیز اشاره کنیم که بهتر است قبل از آنکه بخواهیم میوه گیاه نسترن را دم کنیم آن را به مدت 3 ساعت خیس کنیم و از جوشاندن آن به مدت طولانی پرهیز کنید.

 

ترکیبات موجود در دمنوش میوه گل نسترن

تا اینجای کار چندباری به این موضوع اشاره کردیم که ویتامین C موجود در دمنوش میوه گل نسترن بسیار بالا می باشد، اما برای درک این موضوع به چند مثال ساده دقت کنید:

مرکبات 50 میلی‌ گرم، کلم بروکلی خام و کیوی حدود 100 میلی‌ گرم، بعضی سبزیجات مناطق گرمسیری 200 تا 300 میلی‌ گرم، دمنوش میوه گل‌ نسترن تازه 1250 میلی‌ گرم!! در واقع خیلی از ما لیموترش را یکی از منابع ویتامین سی میدانیم که بسیار به سراغ آن می رویم، در حالی که میوه گل نسترن 20 برابر آن ویتامین C دارد!!

البته این تمام ماجرا نیست و شما می توانید ویتامین های دیگری از جمله A1، B1، B2، B3 و K نیز در این چای گیاهی (دمنوش میوه گل نسترن) جستجو کنید که باعث شده این جوشانده تبدیل به یکی از اصلی ترین منابع ویتامین ها در بین تمام دمنوش ها شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *