اخبار مادطب

۲۸۹میلیون دلار غرامت سرطان

غرامت سرطان

کالیفرنیا: یک بیمار سرطانی توانست با پیروزی در دادگاهی در آمریکا، شرکت صنایع کشاورزی مونسانتو را به پرداخت ۲۸۹میلیون دلار غرامت محکوم کند. جانسون که ۴۶ساله و باغبان مدرسه است، می‌گوید که در نگهداری و رسیدگی به باغچه مدرسه از محصولات آفت‌کش شرکت مونسانتو استفاده کرده است و این مواد شیمیایی موجب ابتلای وی به سرطان شده است. پزشکان معالج وی پیش‌بینی کرده‌اند که او بیش از چند ‌ماه زنده نخواهد ماند.

پروفسور علی کرمی:
هشداری جدی و ضرورت پیگیری و مهار اقدامات عجولانه لابی تراریخته:

سازمان محیط زیست به مرکز لابی تراریخته تبدیل شده و مهندس کلانتری معروف به پدر تراریخته ایران با جمع کردن نیروهای لابی مرکزی تراریخته کننده ایران و دانش آموختگان راکفلری و همسو کردن وزارت کشاورزی و بهداشت که 3 مرجع اصلی صدور مجوز کشت و واردات تراریخته است را در این سازمان پس از سالها بالاخره ماه گذشته اولین مجوز کشت گسترده پنبه تراریخته را صادر کرده
و قصد دارند بزودی مجوز های کشت گسترده برنج تراریخته و سپس ذرت- سویا- کلزا- سیب زمینی و بعد بقیه محصولات تراریخته را صادر و با عجله و شتاب به دلیل حمایت قاطع دولت کنونی از آنان و بدون توجه به تمام اسناد و مدارک و مستندات علمی و فنی و نظرات دانشمندان برجسته کشور و بدون در نظر گرفتن نگرانی های فزاینده و مخالفت های جهانی در خطرات تراریخته برای کشاورزی، سلامت مردم، محیط زیست و ذخایر ژنتیکی، قصد دارند تمام بذرهای بومی ایران را نابود و ایران عزیز را در دامان مافیای تراریخته قرار دهند .

دانشمندان مستقل ایران سالهاست هشدار می دهند با توجه به افزایش آگاهی مردم و افزایش مخالفت ها و اینکه این افراد احساس می کنند معلوم نیست دولت بعدی چه راهبردی در مورد توسعه تراریخته داشته باشد و با توجه به شرایط بحرانی کنونی نگران هستند دیگر چنین فرصت طلایی ( حمایت قاطع دولت، و باز بودن دست این لابی برای توسعه تراریخته و عدم توجه به انتقادها) با شتاب و سرعت و بدون توجه به عواقب خطرناک و دراز مدت این کار بر امنیت ملی و سلامت جامعه، عجولانه و بدون آینده پژوهی، بدون تدبیر و غیر خردمندانه برای ایران بعنوان ام القرای اسلام در جهان، تمام سرزمین ایران را با عجله تراریخته کنند

تا هر دولتی هم سر کار آید دیگر نتوانند کاری کنند و با توجه به اینکه در عرض چند سال ژن های تراریخته به مزارع غیر تراریخته نیز منتقل خواهد شد دیگر راه نجاتی نباشد.

اینها که از آینده خود و واکنش ملت هراس دارند، با شتابی باور نکردنی در شرایطی که همه مدیران و مردم مشغول مشکلات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و معیشتی هستند از فرصت ایجاد شده استفاده و در حال تراریخته کردن ایران هستند
و بجای در نظر گرفتن منافع ملی و فکر به آینده این اقدامات عجولانه با در نظر گرفتن منافع شخصی، جناحی گروهی و مسایل دیگر با سرنوشت کشور و نسل های آینده بازی می کنند.

اساتید حق طلب و مستقل هشدار می دهند شرایط در این مورد اصلا خوب نیست مراقب و هشیار باشیم و مانع این حرکت خزنده و خطرناک شویم و با اطلاع رسانی گسترده این حرکت عجولانه را مهار نماییم.

پیشنهاد ما همان است که قبلا در بیانیه ای مطرح شد یعنی:
به مدت ۵ سال واردات، کشت و مصرف تراریخته ممنوع و در صورت ضرورت واردات اطلاع رسانی و شفاف و برچسب زنی صورت گیرد. کاری که 37 کشور پیشرفته جهان آنجام می دهند !!!!

ولی تاکید می شود از تحقیقات و توسعه و ارزیابی مخاطرات تا لبه های مرز دانش تراریخته در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی کشور حمایت شود تا دچار عقب ماندگی علمی در حوزه تراریخته نشویم و در این فرصت با دقت به ارزیابی فرصت ها و تهدیدها پرداخته و با رفع مخاطرات کنونی تصمیمی خردمندانه ، علمی و کارشناسی برای ایران بزرگ و مردم بگیریم.

امیدواریم مدیران ارشد کشور، نمایندگان محترم مجلس، نهادهای نظارتی و بازرسی، اساتید، محققین ، دانشمندان ، خردمندان و مردم عزیز ایران با توجه به مخاطرات احتمالی با تدبیر و خرد و عدم شتاب این اقدامات عجولانه را مهار و کشور عزیزمان و ملت بزرگ ایران را الگویی برای همه منطقه و جهان نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *