بیشتر بدانیم

۱۰ رفتار اشتباه که باعث وارد آمدن آسیب به مغز می شود!

۱۰ رفتار اشتباه که باعث وارد آمدن آسیب به مغز می شود!

۱۰ رفتار اشتباه که باعث وارد آمدن آسیب به مغز می شود!

۱۰ رفتار اشتباه که باعث وارد آمدن آسیب به مغز می شود! کسانیکه صبحانه نمیخورند قند خونشان به سطح پائین تری افت و باعث تامین نامناسب مواد غذائی برای مغزمی‌شود. البته این جدا از ماندن مواد دفعی در روده و جذب مجدد آن است.

استفاده از دخانیات و سیگار کشیدن باعث کوچک شدن چند برابری مغز و منجر به آلزایمر می‌شود. پرخوری باعث تصلب شرائین (سختی دیواره رگهای) مغز شده و منجر به کاهش قدرت ذهنی می‌شود. استفاده زیاد قند و شکر ، جذب پروتئین و مواد غذائی را متوقف می‌کند و منجر به سوء تغذیه و احتمالا اختلال در رشد مغزی خواهد شد. مغز بزرگترین مصرف کننده اکسیژن در بدن ماست دمیدن هوای آلوده باعث کاهش اکسیژن تامینی مغز شده و منجر به کاهش کارآیی مغز می‌شود. بهترین غذا برای مغز خواب است. خواب بموقع به مغزمان اجازه استراحت می‌دهد دوره طولانی کاهش خواب منجر به شتاب گیری در مرگ سلولهای مغزی خواهد شد. خوابیدن با سر پوشیده باعث افزایش تجمع دی اکسید کربن و کاهش تجمع اکسیژن شده و منجر به تأثیرات مخرب مغزی خواهد شد.

کار کشیدن از مغز و مطالعه زیاد در هنگام بیماری و کار سخت ممکن است منجر به کاهش کارآئی مغز و در نتیجه صدمه مغزی شود نتیجه این موضوع ایجاد خستگی مزمن میباشد. کم حرفی و مکالمات انتزاعی منجر به رشد کارآئی مغز خواهد شد. فکر کردن بهترین راه برای تمرین دادن به مغزمان است کاهش افکار مثبت مغزی ممکن است باعث کوچک شدن مغز شود.

افزایش افکار منفی مغز ممکن است باعث کوچک شدن مغز شود.

چرا که گردش خون مغز با :

مدل فکری
صحنه های دیده شده در طول روز و شب
صداهای شنیده شده در طول روز و شب
محیط هایی که در آن واقع میشویم در طول روز و شب

بسیار کم و زیاد شده و میتواند باعث تغذیه خوب مغز و یا فقر تغذیه خونی در مغز شود .

ادامه مسیر منتج به آلزایمر میشود.

دوستدار سلامتی شما

دکتر مهدی فهیمی

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *