بیشتر بدانیم

چگونه نفخ شکم را در فصل بهار کنترل کنیم ؟

چگونه نفخ شکم را در فصل بهار کنترل کنیم ؟

چگونه نفخ شکم را در فصل بهار کنترل کنیم ؟

چگونه نفخ شکم را در فصل بهار کنترل کنیم ؟ افزایش نفخ شکم در بچه ها و بزرگسالان در فصل بهار تا حدی طبیعی است . برای پیشگیری از شدت آن ، استفاده از دمنوش ترخون بسیار کمک کننده می باشد . برای سلامت دستگاه گوارش خود ، حداقل روزی یکبار دمنوش ترخون استفاده نمایید . استفاده از ترخون تازه بهتر از خشک شده آن است .

پیاده روی در ساعات اولیه شب در بهار ، میتواند فشار زیاد بخارات را از روی قلب برداشته باعث کنترل فشارخون و آرامش قلب شود . باید بدانیم همانطور که در کوهستانها ، گرم شادن زمین باعث ذوب شدن برفها شده و رودخانه ها خروشان و جوشان میشوند ؛ در بدن ما نیز بلغم منجمد شده در فصل زمستان ذوب شده و به حرکت در آمده وتولید دردهای مفصلی و کوفتگی صبحگاهی میشود . استفاده از روغن مالی بخصوص روغن زنجبیل و سیاهدانه و حتی زیتون روی بدن ، باعث نرم شدن سریع بلغم شده و دردهای بدن را بخصوص در سالمندان به حداقل میرساند . پس روغن مالی به بدن را بخصوص در حمام فراموش نکنید .

بهار بهترین و معتدل‌ترین فصل سال مزاج گرم و تری دارد . با شروع بهار افراد دچار سستی و خواب‌آلودگی شده و کسل و بی‌حوصله هستند. گرما و رطوبت برای حفظ سلامت لازم است . در آب باکتری به نام ecoli وجود دارد که بسیار متنوع است و وجود آن در آب تا حدی مجاز است .

معمولا آب به آب شدن و استفاده از آبهای مناطق مختلف در طول سفر بدلیل تنوعی که این باکتری دارد باعث ایجاد حالتی از اسهال میشود که به آن اسهال مسافرتی می گویند . این اسهال بیمارگونه نیست و تب و لرز نمیدهد .بدلیل این است که  بدن با باکتری ecoli آن منطقه سازگاری ندارد.

با اتمام زمستان و شروع بهار

همانطوریکه چشمه ها جاری میشوند ، عروق بدن نیز باز شده  و با گرم شدن بدن ، بخارات زیادی به طرف مغز حرکت میکند شیرینی خواب بهار ، یکی از بهترین نعمتها میباشد تلاش کنیم از خواب شروع شب بهار ، بهره مند شویم هر چند بیداری صبحگاهان در بهار و حضور در طبیعت ، نمود تجربه حیات مجدد خلقت میباشد . خواب ظهر بهاری را کوتاه و خواب شب را طولانی تجربه نمایید .

دوستدار سلامتی شما

دکتر مهدی فهیمی

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *