بیشتر بدانیم

چرا خانم ها در زمان عادت ماهانه عصبی می شوند؟

چرا خانم ها در زمان عادت ماهانه عصبی می شوند؟

چرا خانم ها در زمان عادت ماهانه عصبی می شوند؟

28 می روز بهداشت قاعدگی

این همان چیزی که خیلی از زن ها به نشانه شرم و حیا پنهانش می کنند اما بسیاری از کشورهای دنیا در چنین روزی همایش ها و سمینارهای مهمی درباره آن برگزار و از موضوع مهم بهداشت قاعدگی صحبت می کنند.

فرهنگ بعضی از کشورهای آسیایی اجازه نمی دهند که زن ها درباره این موضوع صحبت کنند. برای همین، آگاهی تعداد زیادی از زنان درباره این موضوع طبیعی خیلی کم است. قرار گرفتن بدن شما در چرخه قاعدگی به این معناست که شما یک زن سالم هستید، پس برای وقوع عادت ماهانه باید خیلی خوشحال باشید و خداوند را شکر کنید که بدنی صحیح و سالم دارید.

موضوعی که بیش از قاعدگی، زن ها را مورد چالش قرار می دهد، در واقع سندروم پیش از قاعدگی یا PMS است؛ سندرومی که مجموعه ای از علایم جسمی، روانی و احساسات مرتبط با چرخه قاعدگی در زنان است.

این سندروم، برخی زنان را پرخاشگر، برخی را افسرده و برخی دیگر را مضطرب می کند. سندروم پیش از قاعدگی در زنان، متفاوت است. با این حال الگوی علائم برای هر زن به طور فردی قابل پیش بینی است. این نشانه ها در طول 10 روز قبل از قاعدگی اتفاق می افتد و مدت کوتاهی قبل یا مدت کوتاهی بعد از شروع جریان قاعدگی ناپدید می شود.

تقریبا 200 علامت متفاوت مرتبط با سندروم پیش از قاعدگی وجود دارد که سه نشانه مهم آن کج خلقی، تنش و اضطراب است. سردرد، خستگی، نوسانات خلقی، افزایش حساسیت عاطفی، بی قراری و مشکل در خواب از دیگر نشانه هایی هستند که زنان در این دوران از آن شکایت دارند. اما آنچه زن ها و اطرافیانشان باید بدانند این است که این نشانه ها و تغییرات در خلق و خو کاملا مقطعی است و خیلی زود تمام می شود. فقط کافی است که زن ها با آگاهی نسبت به بدن خودشان، سندروم پیش از قاعدگی را پشت سر بگذارند.

در نهایت اینکه چرخه قاعدگی در واقع شامل تغییرات فیزیولوژیکی است که در زنان بارور برای تولید مثل رخ می دهد و هر ماه یک تخمک، بالغ شده و آماده تشکیل جنین می شود. در این مدت به تدریج بافت رحم نیز آماده نگهداری جنین می شود اما در صورتی که لقاح صورت نگیرد، تخمک دفع شده و بافت پوششی رحم ریزش می کند که همان خون ریزی ماهانه است.

خانم ها باید بدانند که این فرایند به طور طبیعی در دوران باروری جنسی پستانداران ماه رخ می دهد و هیچ اتفاق عجیب، شرم آور و ترسناکی نیست.

برای مشاهده محصولات مرتبط به پیج اینستاگرام مراجعه فرمایید:

روغن پی ام اس، دمنوش پی ام اس،تنظیم کننده

دوستدار سلامتی شما

دکتر مهدی فهیمی

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *