اخبار مادطب

چرا باید پای خود را قوی نگهداریم؟؟

چرا باید پای خود را قوی نگهداریم؟؟

چرا باید پای خود را قوی نگهداریم؟؟

چرا باید پای خود را قوی نگهداریم؟؟ در زمانیکه روند پیری در جریان است، پاهای ما باید همیشه محکم بمانند.
با پیر شدن اتفاقاتی در بدن بوجود می آید که اجتناب ناپذیر است. موها سفید میشود و صورت چین و چروک برمیدارد. هرگز از این امر نترسید و آن را بپذیرید.

از جمله علائم طول عمر ، که توسط مجله آمریکایی “Prevention” خلاصه شده است * عضلات قوی پا * است که در بالای لیست قرار دارد.

چنانچه پاها را به مدت دو هفته حرکت ندهید، قدرت پاها به اندازه ده سال کاهش می یابد.

مطالعه ای در دانشگاه کپنهاگ در دانمارک نشان داده است که چنانچه پیر و جوان به مدت دو هفته بی تحرکی داشته باشند، قدرت عضله پاها به میزان یک سوم ضعیف میشود که معادل ده تا بیست سال پیری است.
با ضعیف شدن عضلات پاها ، بهبودی و برگشت به شرایط ایده ال مدت زمان زیادی طول خواهد کشید ، حتی اگر بعداً تمرینات توان بخشی را انجام دهید. حال تصور کنید هیچ عکس العملی درباره این مسئله انجام ندهید.

بنابراین ، انجام ورزش منظم مانند پیاده روی ، بسیار مهم است، چون فشار کل بدن روی پاهای شماست.

1. پاها مانند ستونی هستند که وزن انسان را به دوش می کشد. پنجاه درصد از استخوانهای فرد و پنجاه درصد از عضلات ، در دو پا قرار دارند. بزرگترین و محکم ترین مفاصل و استخوانهای بدن انسان نیز در پاها است.

توجه : استخوان های قوی ، عضلات قوی و مفاصل انعطاف پذیر” مثلث آهنین “را تشکیل می دهند که وزن بدن انسان را تحمل میکنند. هفتاد درصد فعالیت انسان و سوزاندن انرژی در زندگی فرد توسط دو پا انجام میشود.

2. پاها مرکز حرکت بدن هستند. پنجاه درصد از اعصاب بدن انسان ، پنجاه درصد از رگهای خونی و پنجاه درصد از خون بدن، از طریق پاها جریان دارد. این یک شبکه گردش خون بزرگ است که بدن را به هم متصل می کند. فقط در مواقعی که پا سالم است ، جریان خون به نرمی جریان می یابد ، بنابراین افرادی که عضلات پاهایشان قوی است، قطعاً قلبی قوی دارند.

3. پیری از پاها به بالا شروع می شود. هرچه سن بالاتر میرود ، از دقت و سرعت انتقال دستورات بین مغز و پاها کاسته می شود. بعلاوه ، به اصطلاح * کود استخوانی کلسیم * دیر یا زود با گذشت زمان از بین می رود و افراد مسن را مستعد شکستگی استخوان می کند. شکستگی در افراد مسن به راحتی باعث ایجاد یک سری بیماری ها ، به ویژه بیماری های مهلک مانند ترومبوز مغز می شود.

پس ورزش پاها ، حتی بعد از شصت سالگی باید ادامه داشته باشد. اگرچه پاهای ما به تدریج با گذشت زمان پیر می شوند ، اما ورزش پاها یک کار مادام العمر است. فقط با تقویت پاها می توان از پیری بیشتر جلوگیری کرد.

* لطفاً حداقل سی تا چهل دقیقه در روز پیاده روی کنید تا اطمینان حاصل کنید که پاهای شما ورزش کافی را انجام می دهند و از سالم ماندن عضلات پا اطمینان حاصل می کنند.

دوستدار سلامتی شما

دکتر مهدی فهیمی

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *