غذاهای سنتی

والک پلو پایین آورنده فشارخون

والک پلو پایین آورنده فشارخون

والک پلو پایین آورنده فشارخون

خواص:

والک باعث رقیق شدن خون، نرم شدن دیواره ی عروق و افزایش انعطاف پذیری جداره رگ به علاوه تنظیم فشار خون می شود.

یعنی فرآیند تاثیر والک در بدن خون را رقیق می کند، تا خونی که در زمستان دچار غلظت شده باعث سکته نشود. والک دیوار رگ را نرم می کند تا دچار شکنندگی نشود و فشار خون را هم کاهش می دهد. بیشتر تهرانی ها و اهالی شمیرانات از برگ های والک غذاهای متنوعی درست می کنند. والک پلو از غذاهای قدیمی کرمانشاهی نیز است.

مواد لازم:

4 کیلو والک

4 پیمانه برنج

3 الی 4 قاشق سوپ خوری روغن

2 شاخه سیر تازه

نمک به مقدار کافی

طرز تهیه:

در ابتدا برنج را شسته و چند ساعت به همراه نمک و آب اجازه دهید خیس بخورد. والک های شسته را در آب کش بریزید و بعد از این که آب آن رفت، به شکل برش های درشت خرد کنید.

قابلمه ای را برداشته و در آن به مقدار 2 لیر آب بریزید و روی شعله گاز قرار داده تا به جوش آید.

قابلمه ای را برداشته و در آن به مقدار 2 لیتر آب بریزید و روی شعله گاز قرار داده تا به جوش آید. سپس آب برنج را خالی کرده و در قابلمه بریزید. روغن پخت و پز و والک های خرد شده را به همراه سیر تازه در قابلمه اضافه کنید. شعله گاز را زیاد کنید تا به جوش آید و آب خورد برنج برود و سپس حرارت را کم کرده و از دم کنی برای در قابلمه استفاده کنید. اجازه دهید برنج با شعله ملایم دم بکشد. مدت آماده سازی مواد اولیه و پخت آن یک ساعت می باشد. استفاده از سیر تازه برای عطر بیشتر است و اختیاری می باشد. والک پلو را می توان با ماهی، گوشت چرخ کرده، مرغ، لوبیا، تن ماهی، نیم رو و انواع کوفته و انواع خوراک مورد علاقه سرو کنید.

دوستدار سلامتی شما

دکتر مهدی فهیمی

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *