مشاوره طب سنتی

نکات مهم که هنگام شستشوی سر باید به آن توجه کنید

هنگام شستن سر، این کار را انجام دهید

نکات مهم که هنگام شستشوی سر باید به آن توجه کنید

  • یکی از علل ریزش مو ایستاده شستن موها است.
  • استفاده از گل سرشوی می تواند بهترین نرم کننده موی سر باشد.
  • ابتدا موها را شسته و سپس به شستن صورت و بدن بپردازید

با ماساژ کمی روغن سیاه دانه روی ساقه مو، بعد از استحمام و زمانی که هنوز کمی مرطوب است، می توانید کدورت و خشکی مو را برطرف کنید.

زدن نرم کننده به کف سر

نرم کننده را تنها باید برای انتهای موها استفاده کرد چون حفظ رطوبت این قسمت از موها اهمیت دارد. انتهای موها به چربی و مواد مغذی نیاز دارند بنابراین نرم کننده را باید از انتهای موها به سمت بالا بزنید. اگر نرم کننده را بسیار بالاتر از انتهای موهایتان می زنید، دقت داشته باشید که نرم کننده با پوست کف سر تماس نداشته باشد تا آن را چرب تر نکند.

شانه نکردن موها قبل از حمام

شستن موهای گره خورده بسیار دشوارتر است و ممکن است موها در این حالت بشکنند. یکی از رایج ترین اشتباهاتی که افراد در هنگام شامپو زدن موها مرتکب می شوند این است که قبل از شروع پروسه ی شامپو زدن، موهای خود را آماده نمی کنند. تفاوتی ندارد موهایتان نازک باشد یا ضخیم؛ لازم است که قبل از رفتن به حمام موهایتان را شانه بزنید. به علاوه، شانه کردن موها باعث می شود ریزش مو ها در حمام کمتر شود.

نامناسب بودن دمای آب

آب مورد استفاده برای شست و شوی صحیح موها باید دو دمای متفاوت داشته باشد. برای استفاده از شامپو باید از آب داغ استفاده کرد اما برای آبکشی موها باید از آب سرد استفاده کرد . در حقیقت استفاده از آب گرم به باز شدن کوتیکول موها و خارج شدن آلودگی ها و چربی ها از مو کمک می کند. اما بعد از استفاده از نرم کننده، در هنگام آبکشی باید از آب سرد استفاده کرد تا کوتیکول ها دوباره بسته شوند و موها ظاهری نرم و درخشان داشته باشند.

برای هماهنگی و رزرو نوبت روی کلمه شماره کلیک کنید.

دوستدار سلامتی شما

دکتر مهدی فهیمی

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *