مشاوره طب سنتی

موثرترین درمان سندروم پای بی قرار

سندروم پای بی قرار

موثرترین درمان سندروم پای بی قرار

سندروم پای بی قرار که شب ها در افراد دچار افزایش سودا در پا ایجاد شده و این ناراحتی مانع از بروز یک خواب راحت در فرد می شود و چنان چه درمان و دفع سودا اتفاق نیفتد، این افراد تا نیمه شب و نزدیک صبح به خواب نمی روند پس جهت جلوگیری از سندروم پای بی قرار سعی در کنترل سودای بدن خود نمایید و چنان چه این حالت ایجاد شد از غذاهای سودازدا بهره مند شوید تا سندروم پای بی قرار برطرف شود.

علائم بیماری سندرم پای بی قرار

این بیماری نوعی اختلال حرکتی و اختلال خواب است. افراد دچار این بیماری بسختی می توانند مشکل حسی مبهم در عمق پاهای خود را توصیف کنند. این بیماران نیاز مبرمی به حرکت دادن پاهایشان دارند. احساس کشیدگی، سوزش، گزگز، احساس کاذب حرکت مایع یا حرکت مورچه در ساق پاها مواردی هستند که بیماران ذکر می کنند. اکثر بیماران نمی توانند به خواب روند یا مکررا از خواب بیدار می شوند. علائم با حرکت دادن پاها بهتر می شوند و موقع استراحت بدتر می شوند. همچنین اوج علائم عصرها و شبهاست. گاهی همراه این بیماری، پرش در پاها بلافاصله پس از بخواب رفتن یا در طی خواب رخ می دهد (نام این پرشها “حرکات دوره ای اندام در خواب” است).

ناشی از غلظت جرم ها در عروق اندام تحتانی بالا می رود در بین جرم ها جرمهایی که می تواند باعث این قضیه شود:

غلبه خون یا گیر کردن خون در عروق است که واریس ایجاد می شود و در فاز بعدی و در ادامه سودا در عروق رسوب می کند و باعث پای بی قرار می شود. هر چند از فاز اولیه همان موقع که تجمع خون اتفاق می افتد بی قراری ایجاد می شود و زمانی فیکس می شود که سودا به آن اضافه شود.

اصلی ترین راه مقابله با آن در فاز اولیه :

دو تا سه مرتبه در روز دراز بکشد و پاها را حدودا 40 سانت بالاتر از زمین قرار دهد. و در فازهای بعدی اتفاقات دیگری می تواند باعث این موضوع شود. یکی اینکه پای بی قرار ممکن است همراه با واریس باشد و باید مراقبت های مربوط به واریس را داشته باشیم. ممکن است پای بی قرار همراه با خارش و زخم های پوستی همراه باشد. در صورتی که با زخم های پوستی که رنگ های آن قرمز باشد همراه باشد معمولا ریسک و آسیب آن ها کمتر است.

زخم هایی که زخم های تیره و سیاه است و خارش دار است علامت خوبی ندارد و جدی تر باید به آن رسیدگی کنیم. تا همین جای موضوع به این نتیجه می رسیم که کسانی که شغلشان طوری است که طولانی مدت به صورت نشسته هستند باید در روز دو تا سه مرتبه مانور دراز کشیدن و پاها را حدودا 40 سانت بالاتر از زمین قرار دهند اتفاق بیفتد. پاها را با اب ولرم در طول روز شستشو دهند. در شب با روغن پاها را ماساژ دهند. تا وضعیت بدن و قسمت عروقی تامین پیدا کند. آنچه که در بحث ماساژ روغن در شب باید به ان دقت کنیم ترکیبی از روغن بادام شیرین و بنفشه بسیار می تواند کمک کننده باشد و در صورت نبودن این روغن ها از روغن زیتون و در صورت نبودن هیچ کدام از این ها حتی ماساژ با وازلین هم می تواند تا حد زیادی این مورد را کنترل کند. اگر پای بی قرار شدید شد حجامت های پشت ساق پا و زالو درمانی در مواقع خیلی شدید می تواند کمک کننده باشد و اصلاح مزاج و اصلاح رفتار قوی ترین درمان سندرم پای بی قرار است.

 

 

سندروم پای بی قرار

دوستدار سلامتی شما

دکتر مهدی فهیمی

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *