اخبار مادطب

معرفی طب سنتی ایران در نمایشگاه بین‌المللی سلامت گرجستان

دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی تخصصي فناوری‌هاي پزشکی تحت عنوان “سلامت” با حضور موسسات و مراکز فعال طب سنتی از جمهوری اسلامی ایران در محل برگزاری نمایشگاههای دائمی گرجستان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در اولین روز افتتاح این نمایشگاه آندریا اوروشادزه معاون شهردار تفلیس، احسان خزاعی رایزن فرهنگی سفارت ایران، نیکلای ناخوتسریشویلی رایزن سفارت گرجستان در تهران و جمع کثیری از اساتید دانشگاه ها، متخصصین و علاقه مندان از غرفه طب سنتی کشورمان بازدید كردند.

دکتر مهدی فهیمی رییس “مرکز بین المللی طب سنتی ایران” در خصوص هدف از نخستین حضور یک مرکز خصوصی فعال در زمینه طب سنتی ایرانی اسلامی در این نمایشگاه تخصصی، معرفی توانمندیهای ایران در زمینه طب سنتی اسلامی به ویژه به کشورهای همجوار و نیز آشنایی و ارزیابی جامعه علمی گرجستان پیرامون استفاده از گیاهان دارویی، طب سنتی و مکمل و همچنین بدست آوردن زمینه های همکاری در مباحث آموزشی، پژوهشی و درمانی کشور گرجستان را از دیگر اهداف مهم حضور در این نمایشگاه عنوان کرد.

وی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی برای بهره مندی از طب سنتی و استفاده از گیاهان دارویی افزود: مشترکات اصیل فرهنگی دو کشور می تواند عامل مهمی در برقراری پیوند مابین مراکز و موسسات تولیدی گیاهان دارویی دو کشور باشد و در همین زمینه موسسات غیردولتی ایران با برخورداری از تجارب کافی توانایی قابل توجهی را برای ایجاد همکاری در زمینه تولید مشترک و فراوری این مواد با مراکز مشابه خود در گرجستان را دارند.

رییس مرکز بین المللی طب سنتی ایران که به اتفاق رییس انجمن علمی گیاهان دارویی ایران به گرجستان سفر کرده با مجید صابر سفیر جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت وگو كرده و با همکاری سفارت و رایزنی فرهنگی کشورمان، ضمن بازدید از مراکز دانشگاهی و موسسات تولیدات گیاهان دارویی با مقامات و مسئولین، اساتید دانشگاهها، متخصصین و دست اندرکاران این رشته ملاقات كردند.

در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی سلامت گرجستان که از سوی وزارت بهداشت و با مشارکت شهرداری تفلیس و اکسپو جورجیا برگزار شده، علاوه بر جمهوری اسلامی ایران، موسسات و مراکز معتبر تولید داروهای سنتی و همچنین تجهیزات پزشکی و بیمارستانی از کشورهای ترکیه، بلاروس، ایتالیا، روسیه، اکراین، چین، گرجستان و جمهوری آذربایجان حضور دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *