اخبار مادطب

معجزه خنده در بهبود کبد چرب

معجزه خنده در بهبود کبد چرب

معجزه خنده در بهبود کبد چرب

معجزه خنده در بهبود کبد چرب و جگر سوخته هیچ چیز در این دنیا رایگان نیست. چربی و رنگارنگی فست فودها، کم تحرکی، همین موبایلی که دستتان گرفته اید و هزار چیز دیگر که به سبک زندگی مربوط می شود، کبد خیلی ها را چرب کرده.

کبد چرب مشکل شایع خیلی از ایرانیهاست. اما عجیب نیست که از درمان های ساده اش غافلیم؟

اگر کبد چرب یا گرم دارید بخندید. خنده در بهبود کبد چرب معجزه گر است. لب هایتان را کش بدهید، اخم تان را باز کنید و از این نعمت بی هزینه لذت ببرید.

غذای خانگی بر هر غذایی اولولیت دارذ. فست فود و غذای چرب رستورانی را تا حد امکان کم کنید. اگردر طول روز 10 لیوان چای می خورید، 8 لیوان آب جوش جایگزین کنید. در کل بیشتر سعی کنید آب جوش را جایگزین چای سیاه کنید.

سرخ کردنی ها و کباب ها لذیذ و وسوسه انگیزند اما آخر این وسوسه و لذت کوتاه، یک عمر کوتاه است. غذاهای بخارپز جایگزین مناسبی هستند. ماهی را به جای گوشت قرمز بپزید و میل کنید.

با تغییر عادت های غذایی شما چند سود می برید: هزینه درمان و بیماری را حذف می کنید. درد و ناخوشی را دور می کنید. عمرتان را برکت می دهید.

این سبزیجات را به خوراک روزانه تان اضافه کنید: خرفه، اسفناج، کدو خورشتی، هویج و لبو.

بین میوه ها، میوه های ترش و قرمز برای شما مفید است. خوراکی های مثل آلوبخارا و رب انار(در آش و سوپ) در رفع چربی کبد موثر است. سعی کنید از دمنوش هایی استفاده کنید که کبدتان را خنک می کند.دم نوش نسترن، چای ترش، بابونه، گل ختمی، پنیرک، گل بنفشه، اسطوخدوس و عرقیجاتی مثل بهارنارنج، شاهتره، کاسنی، آلوئه ورا، بومادران و بیدمشک حال کبدتان را جا می آورد.

خوب بخوابید و سعی کنید قبل از ساعت 12 شب خواب باشید. برنامه های تلویزیون و اینستاگرام دردی از کبد چرب شما دوا نمی کنند و اگر بیمار باشید دارویی به لب تان نمی رسانند.

اگر خوب بخوابید و سبک زندگی تان را مدیریت کنید، جای نگرانی نیست. با مصرف شربت دتوکس (Detox) عوارض کبد چرب را هم مدیریت می کنید و از غلظت خون و گرمی و چربی کبد و جوش های پوستی و سموم ناحیه لگن (در خانم ها) خلاص می شوید.

چه چیزهای مفید دیگری وجود دارند؟

شربت های گیاهی مثل شربت نعناعسلی، سرکه شیره، سکنجبین عسلی، شربت انار، شربت زرشک و دانه های خوراکی خاکشیر، اسفرزه، قدومه و تخم شربتی.

دوستدار سلامتی شما

دکتر مهدی فهیمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *