اخبار مادطب

افشاگری یک متخصص بیوتکنولوژی پزشکی کشور؛ صوت/ چرا اساتید «منتقد محصولات تراریخته» را تهدید و اخراج می‌کنید

پرفسور علی کرمی

پروفسور علی کرمی، متخصص بیوتکنولوژی پزشکی در این فایل صوتی بخشی از پشت‌پرده فشار بر اساتید منتقد محصولات تراریخته و تهدید و اخراج آنها توسط برخی از سرکردگان کشت و تجاری‌سازی تراریخته در داخل کشور را افشا کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ پروفسور علی کرمی، متخصص بیوتکنولوژی پزشکی و فوق‌تخصص مهندسی ژنتیک در سخنان کوتاهی نسبت به وضعیت بسیار وخیم مصرف محصولات تراریخته در داخل کشورمان و عدم‌اطلاع مردم از تراریخته بودن بسیاری از محصولات موجود در بازار هشدار داد.

وی در این فایل صوتی بخشی از پشت‌پرده فشار بر اساتید منتقد محصولات تراریخته و تهدید و اخراج آنها توسط برخی از سرکردگان کشت و تجاری‌سازی تراریخته در داخل کشور را افشا می‌‌کند:

متن فایل صوتی: ((من سوالاتی رو در مقالات خودم در سخنرانیهای خودم در صداوسیما در شبکه های مجازی بارها گفتم چرا مردم ایران محرم نیستند به شما چرا الان نمیگویید در بازار چه محصولات تراریخته ای وجود دارد چرا برچسب نمی زنید. این سوالات من رو خواهش میکنم شماهایی که گوش میدهید پیگیری کنید و جواب بدهید جوابش رو بخواهید مطالبه کنید. خب من تنهایی که الان در میدان هستم و اساتید دیگری که همه سکوت کردند. ببینید الان در رسانه ها چند نفر دارند در مورد تراریخته مطلب مینویسند رصد کنید سه سال پیش تعدادمون زیاد بود چرا الان سکوت کردند اساتید خب دلیلش کاملا مشخصه. اینها اساتید دانشگاه هستند. دانشگاه تحت فشار است. اون فردی که اون بالا نشسته سرکرده و تراریخته و تیم خودشون که سه تا انجمن بیوتکنولوژی برید پیگیری کنید بگید من بنیانگذار انجمن بیوتکنولوژی هستم اسنادش رو بخونید بیست سال پیش بنده این انجمن رو تاسیس کردم و اینها رو دور هم جمع کردم حالا این انجمن و انجمن ژنتیک و انجمن زیستیک به طور کامل شده سیاسی و در اختیار سرکرده گان تراریخته و همشون رو به دلیل اینکه بودجشون رو باید بده و اینکه تحت فشار هستن برده تو خط حمایت از تراریخته. خیلی از موسسات تحقیقاتی ما الان به طرف حمایت از تراریخته رفتن چرا؟ چون بودجش رو باید اینها بدن. سازمان برنامه و بودجه باید بده خب پورشه هم در اختیار کسی است که سرکرده تراریخته نشسته در سر بودجه دانشگاه ها. خب اساتید نگرانند. حقوقشون ممکنه قطع بشه یک استاد دانشگاه آقای اردکانی رو میشناسید سخنرانی کرد از دانشگاه اخراجش کردند به خاطر نقد تراریخته. ماهارو تهدید میکنند بنده رو به دادگاه کشیدند پرونده مفصلی برای من درست کردند. خداروشکر اسنادی که ارائه دادیم انقدر قوی بود که تمام اتهامات کذبی که به ما زده بودند و حرفهایی که در مورد تراریخته یا نقد تراریخته میزدیم دروغ هست خب قاضی مارو تبرعه کرد با اونهارو محکوم کرد. چون حرفهای ما حقه و اینها اجازه انتشار این حرفها رو در جامعه نمیدند. نمیزارن شما بشنوید نمیزارند شما بدونید چی بخورد شما میدن. چرا مردم ایران نباید بدانند چه دارند میخورند؟ چرا اروپاییها باید بدونند؟! چرا تو فروشگاهها میرید از شما سوال میکنند کسایی که صدای منو میشنوید. شما میدونید الان چند تا محصول تراریخته الان تو بازار هست. میدونید سویا، کلزا، ذرت، کانولا، روغنهای نباتی اینها 95% تراریخته هست و دارید مصرف میکنید. میدونید درصدی از برنجی که میخورید تراریخته است و دارید مصرف میکنید. شما کشاورز شمالی میدونی بذر تراریخته میکاری یا نمیکاری؟ چرا به مردم راست نمیگید؟ چرا با مردم صادقانه صحبت نمیکنید؟))

شایان ذکر است «بهزاد قره‌یاضی» که ریاست امور پژوهشی و فناوری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور را به‌عهده دارد، شب گذشته به‌عنوان نماینده محیط زیست در مناظره‌ای در شبکه خبر به دفاع تمام‌قد از محصولات تراریخته پرداخت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *