مشاوره طب سنتی

عوارض لاغری بیش از حد؟!

مراقبت عوارض لاغری بیش از حد باشید!

عوارض لاغری بیش از حد؟!

اگر فردی در رژیم روزانه ش به اندازه کافی مواد مغذی دریافت نکند، ممکن است مشکلاتی مثل نازک شدن پوست، ریزش مو، خشکی پوست و… در او بروز کند. اگر فردی انرژی کافی از رژیم غذاییش برای حفظ وزن و سلامت بدن دریافت نکند، ممکن است مواد غذایی کافی برای مقابله با عفونت ها دریافت نکند.

در نتیجه، ممکن است فرد به صورت مکرر بیمار بشو و بیماری های شایع مثل سرماخوردگی می تواند بیش از حد معمول طول بکشد و دریافت نکردن کالری کافی برای حفظ عملکرد بدن باعث می شود فرد احساس خستگی کند.

دریافت ناکافی مواد مغذی به ویژه آهن می تواند باعث کم خونی بشود و زنانی که کم وزن هستند، ممکن است قاعدگی منظم داشته باشند یا اولین قاعدگی در نوجوانان به تاخیر بیفتد و حتی قاعدگی نامنظم یا عدم قاعدگی می تواند باعث ناباروری بشود.

از دست دادن عضله :

یکی از مهمترین عوارض لاغری بیش از حد این است که بافت عضلانی بدن خود را از دست می‌دهید و زمانی این موضوع را متوجه‌ می‌شوید که ضعف عضلانی دارید. در برخی از مواد امکان دارد که یکی از اندام های بدن شما از دیگری کوچکتر باشد و این یک مشکل بسیار بزرگ است.

همه ما به خوبی می دانیم که بدن ما از بافت های چربی، عضله و استخوان تشکیل شده است، بر این اساس اگر عضله خود را از دست بدهید مشکل بسیار بزرگتری برای شما به وجود می‌آید. یکی از نکاتی که بسیار اهمیت دارد و شما باید آن را بدانید این است که ورزش و تغذیه مناسب می‌تواند از عوارض لاغری بیش از حد شما و همچنین از دست دادن عضله هایتان جلوگیری کند.

دیابت :

یکی دیگر از بیماری هایی که امروزه بسیاری از افراد با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و از جمله مهمترین عوارض لاغری بیش از حد است بیماری دیابت می‌باشد. در این بیماری گلوکز خون بسیار بیشتر می‌شود و به همین دلیل کلیه مقدار بسیار زیادی از گلوکز خون را از طریق ادرار دفع می‌کند. این بیماری یکی از بیماری‌های خطرناکی می باشد که بسیاری از افراد شاید با آن مواجه شده باشند، درمان کردن این بیماری تا حدودی دشوار است.

کاهش قدرت سیستم ایمنی بدن:

در مطالعه ای که اخیرا صورت گرفت ارتباط مستقیمی بین لاغری و افزایش بروز عفونت های مختلف مشاهده شد، البته هنوز محققان در حال بررسی این موضوع هستند که آیا لاغری خود به تنهایی میتواند باعث کاهش قدرت سیستم ایمنی شود و یا اینکه عواملی که باعث لاغری فرد شده اند موجب کاهش قدرت سیستم ایمنی میشود.
به طور مثال سوء تغذیه از طرفی باعث کاهش قدرت سیستم ایمنی فرد میشود و از طرف دیگر باعث کاهش وزن و لاغری فرد میگردد. 

تاخیر در رشد:

تاخیر در رشد و تکامل در کودکانی که مبتلا به لاغری هستند دیده میشود، بخصوص در کودکان زیر ۳ سال بخاطر سرعت رشد مغز این مشکل به شکل شدید تری دیده میشود.
مغز برای تکامل به مواد غذایی مختلف نیاز دارد، کودکانی که دچار سوء تغذیه و لاغری هستند در تامین این مواد برای مغز به مشکل بر میخورند؛ و این مسئله میتواند مشکلاتی برای تکامل رشد مغز و تاخیر در رشد مغز ایجاد کند و اگر این مسئله شدید باشد میتواند منجر به عقب ماندگی کودک شود.

برای هماهنگی و رزرو نوبت بر روی کلمه شماره کلیک کنید.

دوستدار سلامتی شما

دکتر مهدی فهیمی

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *