ادویه جات, مشاوره طب سنتی

سماق ضد صفرا

سماق ضد صفرا

سماق ضد صفرا

خواص:

ضد صفرا سماق ضد صفراست و تحریک اشتها می‌کند. سماق مانع ریختن صفرا به اعضا که یکی از شایع‌ترین این اعضا روده است که منجر به التهاب روده و زخم روده می‌شود و سماق می‌تواند از آن جلوگیری کند.

قابض:


قابض برای افرادی که دچار اسهال می‌شوند(مخصوصا اسهال‌های ناشی از گرمی) می‌توانند از جوشیده و دم کرده سماق یا افزودن به غذا برای بهبود اسهال استفاده کنند.

هضم غذا:


همراه با کباب‌ استفاده می‌شود چرا که هضم آن را بهتر می‌کند و جلوی افزایش بیش از حد صفرا و حرارت ناشی از هضم گوشت قرمز را می‌گیرد.

سماق

 

کاهش تشنگی:

گاهی به صورت تنقیه استفاده می‌شود، که برای برخی از مشکلات سیستم‌‌ روده‌ای مخصوصا التهابات و نیز‌ بواسیر داخلی مفید است و البته با تجویز پزشک انجام می‌شود.

سماق هم‌چنین برای برخی از‌‌ ورم‌های حاد مفید است. می‌توان سماق را به حالت خمیری در‌آورده، در‌ محل ورم گذاشت و از افزایش ورم و داغ شدن جلوگیری کرد.

به صورت موضعی برای برخی انواع تکرر و یا بی‌اختیاری ادرار و مدفوع می‌تواند مفید باشد. افرادی(معمولا خانم‌ها) که دچار سستی عضلات کف لگن و اسفنگترهای خروجی مثانه و مقعد هستند(مثلا به دنبال سرفه و عطسه، کمی ادرار یا مدفوع از آن‌ها خارج می‌شود)، افرادی که دچار خونریزی‌های مقعدی(بواسیر یا شقاق) و یا خونریزی‌های غیر طبیعی رحمی هستند می‌توانند مقداری سماق (۲_۴ قاشق) را در آب (۲لیوان) ریخته، ده دقیقه ملایم بجوشانند، صاف کرده و بگذارند خنک شود و در آن بنشینند و تا یک هفته هر روز تکرار کنند.

سماق هم‌چنین برای برخی از ورم‌اای حاد مفید است. می‌توان سماق را به حالت خمیری درآورده، در محل ورم گذاشت و از افزایش ورم و داغ شدن جلوگیری کرد.

طبیعت سماق سرد و خشک است.

 

برای هماهنگی و رزرو نوبت بر روی کلمه شماره کلیک کنید.
دوستدار سلامتی شما

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *