مقالات طب سنتی

سردرد ناشی از دخالت معده

سردرد ناشی از دخالت معده

سردرد ناشی از دخالت معده

بروز سردردهای ناشی از دخالت معده که معمولا در این شرایط افراد بعد از خوردن غذا دچار سردرد می شوند و این وضعیت در فصل های گرم و یا وعده ظهر به شدت افزایش می یابد که در نتیجه افزایش حرارت در معده و حرکت آن به سمت سر این اتفاق ایجاد می شود و با گرسنگی این سردرد کاهش می یابد که این نیز در نتیجه کم شدن حرارت بدن می باشد.

درمان سردرد ناشی از دخالت معده بایستی بر اساس اصلاح مزام عمومی باشد و دیگر این که با رعایت و در نظر گرفتن حرارت و برودت غذاهایی جهت کنترل این سردرد اقدام شود. مثلا افرادی که دچار سردرد ناشی از حرارت معده هستند باید بدانند اگر وعده ظهر غذاهای چرب و شور مثل کباب کوبیده با نان سنگک و با حجم زیاد تناول کنند یک ساعت بعد سردرد شروع خواهد شد و این سردرد تا پایین نیامدن حرارت در سر ادامه خواهد یافت و وابسته به مسکن نیست.

سردرد ناشی از دخالت معده

چنان چه صفرا در معده جمع شود جهت دفع آن بهترین کار نوشیدن حجم مایعات به خصوص دوغ به علت خنثی کردن اولیه صفرا و سپس ایجاد استفراغ صفراوی از طریق تحرک حلق می باشد. در زمان تجمع صفرا در معده رنگ چشم زرد شده و دهان تلخ می شود و تشنگی نیز حادث می شود و بعد از استفراغ علائم برطرف می شود.

برای هماهنگی و رزرو نوبت بر روی کلمه شماره کلیک کنید.

و همچنین می توانید برای رزرو نوبت با شماره های:

02188976563-88953703 تماس بگیرید.

دوستدار سلامتی شما

دکتر مهدی فهیمی

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *