مشاوره طب سنتی

دوش گرفتن زیاد و ارتباط آن با سیستم ایمنی بدن!

متساعد شدن بخار در حمام

دوش گرفتن زیاد و ارتباط آن با سیستم ایمنی بدن!

▫️حمام کردن یا دوش گرفتن مکرر در طول زمواد پاندگی، ممکن است توانایی سیستم ایمنی بدن را در انجام وظایف خود کاهش دهد.

با توجه به این که برای شستشوی زیاد شما نیاز دارید تا از انواع مواد پاک کننده استفاده کنید، بسیاری از باکتری‌های روی بدن شما از بین میروند و تنوع مورد نیاز برای حفظ سلامتی و مقاومت در برابر بیماری‌ها، کاهش پیدا میکند.

چرا نباید هر روز حمام کنیم؟

وقتی کسی می گوید هر روز حمام نمی کند شاید به نظر خیلی ها عجیب بیاید، اما آیا واقعا لازم است هر روز دوش بگیریم؟ بررسی های علمی نشان داده که روزانه حمام کردن، آن طور هم که فکر می کنیم کار درستی نیست. این مطلب را بخوانید تا بفهمید چرا کمتر حمام کردن به نفع شماست.

▫️در کنار این موضوع اگر از آب خیلی سرد یا خیلی داغ استفاده میکنید، بدانید که به عملکرد ارگان‌های حیاتی مانند قلب برای کنترل دمای بدن و کارکرد منظم آن‌ها آسیب میزنید.

عادت استحمام روزانه و دوش گرفتن به صورت مداوم خطراتی جبران ناپذیر برای سلامت و زیبایی بزرگترین عضو بدن خواهد داشت.حمام کردن و دوش منظم در واقع برای بدن خوب تلقی می شود با این حال، عوارض جانبی مختلفی برای استحمام زیاد از حد وجود دارد که بیشتر ما از آن بی اطلاع هستیم. بنابراین، قبل از اینکه بیش از حد دوش بگیرید، باید اثرات جانبی زیادی آن را بدانید.

تمیز کردن بیش از حد برای بدن مضر است:

ما بدن خود را به شدت و هر روز مالش می دهیم، و به پوست خود آسیب می رسانیم. این کار چربی موجود در لایه خارجی پوست را تحت تاثیر قرار می دهد. سبوم برای پوست لازم است، چون از آن در برابر ذرات خارجی محافظت می کند. هر گونه آشفتگی در آن منجر به چین و چروک روی پوست می شود.

افزایش خطر سموم:

وقتی پوستمان با دوش گرفتن و یا حمام زیادی خشک می شود، تمایل خواهیم داشت که از مرطوب کننده به پوست خود بزنیم. این لوسیون بر پایه روغن نارگیل، منجر به شارش سموم به جریان خون شده و بر سلامت کلی ما تاثیر می گذارد در نهایت باکتری های خوب را در بدن می کشد، باکتری هایی که برای سلامتیمان ضروری هستند.استحمام بیش از حد واقعاً برای بدن مضر است.

فواید کمتر حمام کردن

– صرفه جویی در وقت
– صرفه جویی در مصرف آب
– صرفه جویی در هزینه های مربوط به مواد تمیزکننده پوست و مو

حرف آخر

روزانه حمام کردن، چربی طبیعی پوست را از بین می برد، در نتیجه پوست خشک شده و بیشتر در معرض تحریک و التهاب قرار می گیرد. حمام کردن مفرط، یعنی فرسایش زیاد پوست.
پوست شما می تواند خودش را تمیز کند و کارهای زیاد وجود دارد که می توانید انجام دهید تا جوری به نظر برسید که انگار همین الان از زیر دوش بیرون آمده اید!

برای هماهنگی و رزرو نوبت روی کلمه شماره بفشارید!

دوستدار سلامتی شما

دکتر مهدی فهیمی

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *