یادداشت روز

در مواجهه با دردهای قلبی چه نکاتی را در نظر بگیریم ؟

در مواجهه با دردهای قلبی چه نکاتی را در نظر بگیریم ؟

در مواجهه با دردهای قلبی چه نکاتی را در نظر بگیریم ؟

در مواجهه با دردهای قلبی چه نکاتی را در نظر بگیریم ؟ آنژیو گرافی ، نوار قلب ،تست ورزش و اکو در تشخیص قطعی علت درد قلب ، هیچوقت کامل نمیتواند عمل کند .

نظر به اینکه در طب سنتی ایران عوامل روحی مثل خستگی مزمن ، غم و اندوه ، جدایی از دوستان وخبرهای نامطلوب باعث افزایش حرارت آنی در کبد میشود ، میتواند در بوجود آوردن بخارات سرگردان در بدن موثر باشد .

بخاراتی که بعد از خروج از کبد میتواند به طرف اندامهای فوقانی بخصوص قلب و ریه ها و سر حرکت کرده و باعث بروز علائم درد قلبی و خارش پوست و سنگینی در سر و یا تنگی نفس شود .

اینها علائمی هستند که هیچکدام از دستگاههای موجود در پاراکلینیک توانایی شناخت آنها را ندارند و به همین علت اغلب مردم بعد از بروز مشکلات جسمی و مراجعه به بیمارستانها و منزل توسط پزشک و دستگاههای موجود در کلینیک های تخصصی بعنوان اینکه ” مشکلاتی قابل سنجش نیست ” مرخص میشوند و فقط تحت نظر قرار گرفته و بعداز اینکه بدن خود مشکل خود را حل کرد و بخارات را مدیریت کرد ، بیمار مرخص میشود .

البته دمنوشهای خنک کننده کبد که اغلب از میوه های قرمز و ترش هستند ، در صورت مصرف مانع از افزایش ناگهانی حرارت در کبد و ایجاد فشارخون لحظه ای و یا دردهای قلبی ، تنگی نفس حمله ای و یا شروع سردرد خواهند شد .

پس بهتر است مردم هم امکانات پاراکلینیک و دستگاهها را در اختیار داشته باشند و هم با استفاده از علوم طب سنتی و نیز بهره گیری از دمنوشهای مناسب ؛ علائم قلبی ، ریوی و سیستم عصبی را مهار کرده و کمتر نیازمند درمانهای مداخله گرانه در طب نوین شوند .

دوستدار سلامت همیشگی مردمان
دکتر مهدی فهیمی

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *