میوه ها

خواص و مضرات انگور

خواص و مضرات انگور

خواص و مضرات انگور

انگور و فایده آن فصل تابستان هست و فصل افزایش صفرا

خداوند کاهش دهنده های صفرا را در این فصل قرار داده است . ظرف انگوری که ملاحظه میکنید مدلی است برای کاهش سریع صفرا و حرارت در بدن حتما انگور شیرین انتخاب کنید و بخوبی بشویید. به محض شستن آن را داخل آب و یخ قرار دهید تا حرارت انگور پایین بیاید و بخوبی خنک شود سپس نوش جان کنید …

ترجیحا وقتی انگور استفاده میکنید بعنوان یک وعده غذایی در نظر بگیرید . اگر قرار است با انگور غذایی بخورید ، ترجیحا غذای بسیار ساده ای انتخاب کنید . مصرف انگور خنک باعث کاهش شدید صفرا و حرارت کبد میشود و صفرای زائد را دفع میکند . چنانچه کسی در سال ۲ تا ۳ نوبت با مصرف توت در فصل بهار و انگور در فصل تابستان با حجم زیاد ، بدن را وادار به اسهال صفراوی کند …

میتواند مطمئن باشد وضعیت کبدی اش خوب است و اگر کبدش در حال آشفته شدن باشد ، به وضعیت تعادل نزدیکتر میشود .

تابستان بسیار متفاوت با تابستان سالهای قبل است . افزایش دمای هوا که ناشی از تغییرات اقلیمی است و همینطور کاهش درجه رطوبت هوا توانسته وضعیت را به حدی تغییر دهد که دولتمردان تسلیم این حرارت شوند و به تغییر دادن ساعات کاری ادارات مبادرت نمایند . این اقدام عمومی خوبی است که بتوانیم از ساعت های کم تابش خورشید بهره برده و در ساعت اوج تابش به فعالیت کاری خود خاتمه بدهیم . ظهر تابستان ، میل کردن آبدوغ خیار میتونه حرارت بدن را پایین بیاره تابش شدید خورشید در تابستان ، تأثیرات زیادی بر بدن وارد میکند.

حتی اگر در فضای منزل باشیم ، این تابش اثر خود را دارد ، چراکه جو عمومی فضایی که در آن زندگی میکنیم ، به شدت گرم شده است . با خنک کردن فضاهای اطراف مثل اتاقها و سالن ها ، نمیتوانیم به طور کلی از تشعشعات این حرارت دور و معاف باشیم. با افزایش حرارت محیطی و کاهش درجه رطوبت در تابستان ، بدن گرم و متعاقب آن کم اشتهایی ایجاد میشود. میل به صبحانه به حداقل و تمایل به نوشیدنیهای خنک افزایش می یابد. برای رفع کم اشتهایی و پرنوشی در تابستان از میوه ها کمک بگیرید . اول صبح با سیب گلاب حرارت دستگاه گوارش را کم کنید. میانه روز آلو ، قیسی ، گیلاس و میوه های ترش مثل آلبالو و شاه توت بخورید.

برای پختن صحیح غذا و گرم کردن آن :

هر چه زمان بیشتر و حرارت کمتر باشد، موادغذایی آسیب کمتری خواهند دید پس پخت در قابلمه بهتر از زودپز زودپز بهتر از ماکروفر است. در تابستان از مصرف غذاهای پرگوشت و چرب در ساعت هایی از روز که حرارت زیاد و هوا بسیار گرم هست پرهیز کنید. با افزایش حرارت در تابستان ، رطوبت در بخشهایی از بدن مثل مغز و کبد کم شده و جرم های غلیظ تولید میشود. باید با خوردن غذاهای ساده در شروع شب ، اجازه بدهیم مغز در طول شب خنک شود . همچنین کبد خنک شود تا اجزای داخلب بدن آرامش و رطوبتی پیدا کنند تا بتوانند با حرارت روز بعد مقابله کنند .

سه اصل مهم:

کم خوردن
درست خوردن
گزیده خوردن

سه اصلی است که باید در تابستان رعایت کنیم .  این سه اصل را یاد بگیریم و به فرزندانمان آموزش دهیم.در تابستان امسال تغییر ساعت کاری توانسته تأثیرات خوبی در سیستم ترافیکی شهر تهران داشته باشد . بعد از ظهرهای آرامی را شاهد هستیم که زمان ماندن در ترافیک و گرمای هوا را به حداقل رسانده است. از وسایل نقلیه ای که با سوخت بنزین و گازوئیل کار میکنند کمتر استفاده کنیم . باید بدانیم که دوده ها در زمان تولید ، یک احتقان حرارتی در فضاهای اطراف شهر بوجود می آورند و در شهری مثل تهران درست است که بیشترین تابش خورشید را دود بالای تهران میگیرد ، ولی اتفاقی که می افتد این دود مانع ازتبادل حرارتی مناسب میشود . زمانی که غذا میپزیم و درب قابلمه را میگذاریم ، اتفاقی که می افتد ایجاد یک احتقان حرارتی داخل قابلمه است.

دودی که روی شهرهای بزرگی مثل تهران هست همین کار را میکند و یک احتقان حرارتی ایجاد میکند و فضای شهرها بیشتر از جاهائیکه هوا صاف است ، گرم میشود .

بنابراین استفاده کمتر از وسایل نقلیه با سوخت های فسیلی در روزهای تابستان کمک کننده است . بهتر است از وسایل حمل و نقل عمومی و نیز دوچرخه به عنوان یک وسیله حمل و نقل غیردودزا استفاده کنیم . در ساعت های خنک روز از قدم زدن در فضای پارک ها استفاده کنیم. قدم زدن بخش زیادی از حرارت زائد بدن را تخلیه میکند. ساعات اولیه شب ، زمان مناسبی برای قدم زدن میباشد.

برای رزرو و هماهنگی نوبت بر روی کلمه شماره کلیک کنید.

دوستدار سلامتی شما

دکتر مهدی فهیمی

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *