بیشتر بدانیم

جوانه گندم با خواص شگفت انگیزش

جوانه گندم با خواص شگفت انگیزش

جوانه گندم با خواص شگفت انگیزش

جوانه گندم با خواص شگفت انگیزش زمانیکه گندم جوانه میزند ، تغییرات شیمیایی آن باعث میشود که املاح و ویتامین های آن افزایش یابد . جوانه گندم حاوی قندهای ساده گلوکز ، ویتامین های A , B1 , B6 , B12 , E می باشد و اسیدفولیک ، فسفر ، روی ، کلسیم ، سلنیوم و منیزیم مناسبی دارد . طبیعت جوانه گندم گرم و خشک است .

مصرف روزانه جوانه گندم به رفع کم خوابی و تقویت حافظه کمک میکند . باعث خون رسانی بهتر به مغز و سیستم عصبی میشود . حالت ارتجاعی رگ ها را حفظ میکند .

میتوانید هر روز صبح یک قاشق غذاخوری جوانه گندم را خوب بجوید و یا در طول روز با سالاد یا غذا میل کنید .

سلنیوم ، ویتامین E و منیزیم موجود در جوانه گندم باعث حذف رادیکالهای آزاد و تقویت سیستم ایمنی و فعالیت مغز میشود . بهتر است در تمامی سنین ، علی الخصوص در بزرگسالی در تهیه سالاد و غذاها و نوشیدنی ها از جوانه گندم استفاده کنید .

جوانه گندم در :

ریزش مو ترمیم موهای آسیب دیده رفع شوره سر موثر است .

پودر جوانه گندم به همراه شیر کم چرب میتواند ماسک صورت خوبی برای شما باشد . از چروک شدن پوست جلوگیری میکند.

جوانه گندم باعث هضم غذا در روده و معده میشود . چون حاوی فیبر و آب می باشد باعث دفع کامل مدفوع و پیشگیری از سرطان روده میشود .

جوانه گندم سیستم بینایی را تقویت میکند . اختلالات قاعدگی و ضعف تخمک گذاری زنان را بهبود میبخشد . برای رفع خستگی و بهبود وضع جسمانی بسیار موثر است.

معجزه گر و اکسیر جوانی است . باعث افزایش تولید اسپرم در مردان خواهد شد . برای درمان ضعف جنسی مردان مفید است . باعث تنظیم فشارخون میشود. برای بیماران عفونی بسیار موثر است . برای خون سازی مفید است. کسانیکه سوء تغذیه دارند و منع استفاده از سبزی ، میتوانند از جوانه گندم استفاده کنند .

طرز استفاده از جوانه گندم

میتوانید جوانه گندم را به سالاد یا ماست اضافه و میل کنید . در پخت سوپ میتوانید از آن بهره ببرید . میتوانید آن را چرخ کرده و در تهیه انواع غذاها استفاده کنید. میتوانید آن را خشک کرده و آسیاب کرده و در پخت شیرینی و کیک ها استفاده کنید . خشک شده آن را به عنوان ماسک مخلوط با آب یا شیر کم چرب برای پوست استفاده کنید .

روش تهیه جوانه گندم

۲۰۰ گرم گندم را تمیز کرده و دو روز خیس کنید و هر روز آب را عوض کنید . داخل ظرفی شبیه آبکش ریخته و یک پارچه نمدارتمیز روی آن قراردهید . تا زمانیکه تمام گندم ها جوانه نزده روی آن آب بپاشید و همیشه پارچه باید نمدار باشد . وقتی حدود پنج میلیمتر جوانه زد داخل یخچال نگهداری کنید .

دوستدار سلامتی شما

دکتر مهدی فهیمی

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *