یادداشت روز

توصیه های نوروزی دکتر مهدی فهیمی

توصیه های نوروزی دکتر مهدی فهیمی

توصیه های نوروزی دکتر مهدی فهیمی

توصیه های نوروزی دکتر مهدی فهیمی کسانیکه سفر هوایی دارند برای اینکه مستعد ابتلا به سینوزیت نشوند، هنگام برخواستن و نشستن هواپیما از تنقلات استفاده کنند و سعی کنند در حال جویدن خوراکی و آدامس باشند.

بچه های کوچک که شیرخوار هستند هنگام نشستن و برخواستن هواپیما بهتر است در حال خوردن شیر باشند تا در طول سفر و یا بعد از آن دچار گوش درد نشوند.

در سفرهای هوایی مراقب گرم و سرد شدن بدن در هواپیما باشید . داخل هواپیما لباس های خود را سبک کرده و بعد از پیاده شدن تن پوش مناسبی استفاده کنید تا باد به سرشانه ها نخورد و باعث سرماخوردگی موقت ، کاهش انرژی و آشفتگی نشود .
چون در زمان تغییر فصل هستیم ، افرادیکه به سفر میروند سعی کنند در شرایطی استحمام کنند که بعد از آن در معرض باد و تغییر هوای تند قرار نگیرند . بهتر است زمانیکه به محل استقرار خود رسیدند دوش بگیرند تا سرماخوردگی برایشان اتفاق نیفتد .

معمولا در مواقع سفر آنچه آزاردهنده است ، غذاخوردن با حجم زیاد است . سعی کنید مختصر غذا بخورید . در طول سفر تحمل بدن نسبت به غذا تغییر میکند و ممکن است استفاده از غذاهای چرب و سنگین ، ایجاد خواب آلودگی و متأثر کردن کیفیت سفر را بکند و با ایجاد نفخ شکم و اختلالات گوارشی ، درنهایت ایجاد سردرد در آنها خواهد کرد .

در سفرهای نوروزی تلاش کنید از غذاهای محلی هر منطقه و استان استفاده کنید . هر منطقه با توجه به اقلیم خاص خودش ، صاحب غذاهای مخصوصی است که مردم شرایط خود را با آن منطبق کرده اند .

با ورود به رستورانها بهتر است از غذاهای تکراری که در تمام منوهای همه شهرها هست صرفنظر کرده و به سمت سفارش غذاهای محلی برویم . مسئولین رستورانها درابتکار ویژه میتوانند غذاهای محلی فصل بهار را در اختیار مردم قرار دهند

در طول سفر نگه داشتن زیاد ادرار در بزرگسالان میتواند باعث خستگی و اضطراب نماید و توصیه میشود تخلیه مثانه و روده را در طول سفر بسیار جدی بگیرید .

در خانمها نگه داشتن ادرار باعث افزایش ابتلا به عفونت های ادراری میشود و باید مراقب این نکته باشند .

در آقایان نگه داشتن ادرار در افراد مسن میتواند باعث تحریک پروستات و سپس التهاب پروستات شده و در نهایت در طول سفر باعث اذیت شخص شود .

چنانچه خانمها یا دخترخانمها دچار علائم سوزش ادرار ، تکرر ادرار ، تغییر رنگ ادرار و یا تغییر بوی ادرار شدند ، همه نشانه هایی از عفونت ادراری است که بایستی حتما در اسرع وقت به پزشک مراجعه و درمان شوند و اجازه ندهند این وضعیت چند روز به طول انجامد .

باید یادمان باشد که تغییر درمدل غذاها میتواند باعث تغییر رنگ در ادرار و یا حتی بوی ادرار شود . ولی سوزش ادرار و تکرر ادرار معمولا بدلیل تغییر در نوع غذا نیست . این نکته نشان دهنده عفونت ادراری است .

در طول سفر معمولا به خاطر خشک شدن روده ها یبوست پدید می آید . وقتی یبوست ایجاد میشود که رطوبت داخل روده کم شده است و بهتر است در فصل بهار از مواد غذایی رطوبت دار مثل انواع سوپها و آش ها بهره برد .

در آب باکتری به نام ecoli وجود دارد که بسیار متنوع است و وجود آن در آب تا حدی مجاز است .
معمولا آب به آب شدن و استفاده از آبهای مناطق مختلف در طول سفر بدلیل تنوعی که این باکتری دارد باعث ایجاد حالتی از اسهال میشود که به آن اسهال مسافرتی می گویند .
این اسهال بیمارگونه نیست و تب و لرز نمیدهد .
بدلیل این است که بدن با باکتری ecoli آن منطقه سازگاری ندارد .

دوستدار سلامتی شما

دکتر مهدی فهیمی

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *