مشاوره طب سنتی

توت را بیشتر بشناسیم

درباره توت بیشتر بدانیم

توت را بیشتر بشناسیم

درباره توت بیشتر بدانیم توت دارای مزاج گرم و تر است و از نظر خصوصیت غذایی ، یک غذای کامل است .توت با خیز حرارتی بهار میرسد و منبع حرارتی بدن را در بهار تنظیم میکند .این میوه هم غذا است و هم سم زدا . سموم کبد را تخلیه میکند .

افرادیکه میخواهند این روزها تا دیروقت کار کنند ، یک کاسه متوسط یا به میزان دلخواه توت را با کمی دوغ میل کنند و روز آرام و پرانرژی را تجربه کنند .

کسانیکه لینت مزاج ندارند واز این موضوع رنج میبرند ، میتوانند رژیم توت بگیرند .کسانیکه از بزرگی شکم رنج میبرند به مدت دو هفته هر روز توت مصرف کنند تا نفخ دستگاه گوارش آنها برطرف شود .کسانیکه گرگرفتگی دارند ، پر حرارت هستند ، سردرد دارند از علائم افزایش صفرا است .

اولین و ساده ترین راه حل استفاده از توت به اندازه ای است که دلپیچه بگیرند و تخلیه صفرا اتفاق بیفتد .وقتی با دفع صفرا از این طریق در داخل بدن خنکی را احساس کنند علائم فوق حذف و سردرد از بین میرود.

رابطه توت و فشارخون:

توت کاهش دهنده فشارخونی است که ناشی از نفخ دستگاه گوارش و فشار بر دستگاه گوارش و عروق است همچنین فشارخونی که از استرس و افزایش صفرا ناشی میشود را نیز به حداقل میرساند .مصرف زیاد توت ، دلپیچه ایجاد میکند .

این دلپیچه به بدن کمک میکند و در وضعیت تعادلی بدن نقش دارد .

توت

دفع حرارت زائد بدن:

شرایط ورود بدن به تابستان را آماده میکند و حرارت زائد را دفع میکند .مصلح توت ، دوغ است .یک تا دو لیوان دوغ بعد از مصرف توت باعث رفع دلپیچه میشود .منتهی خیلی بهتر است که اجازه دهید حالت دلپیچه و دفع برای بدن ایجاد شود .

مصرف توت باعث کنترل ریفلاکس های صفراوی میشود و سوزش سردل و گرگرفتگی شدید ، تعریق زیاد با انجام فعالیت کم ، خشکی دهان و تلخی دهان را که ناشی از افزایش صفرا است از بین میبرد. چنانچه در روزهای بهاری با مصرف غذاهای چرب ، گوارش متأثر شده و خشکی و تلخی دهان ایجاد شد ، توت مصرف کنید . چنانچه موقع خواب ، دچار خواب رفتگی دست و پا میشوید ، توت بخورید .

خون وقتی میشکند و زیاد میشود ، تبدیل به صفرا میشود. صفرا وقتی جاری شد و به حالت تعادل رسید ، خونسازی اتفاق می افتد . انگور و توت بخوبی این توازن را ایجاد میکند. افراد مبتلا به بیماری قندخون میتوانند توت را با حجم کم مصرف کنند.

چون قند آن آهسته رهش هست و تعادل را خیلی به هم نمیزند . در سن جوانی ،حرارت بالا است . حرارت بالا باعث سردرد ، جوش زدن ، عصبانیت ، عدم تحمل به گرما و اتفاقات درون بدن میشود. همه ناشی از صفرای بیش از حد است و توت آن را از بین میبرد.

برای هماهنگی و رزرو نوبت بر روی کلمه شماره کلیک کنید.

دوستدار سلامتی شما

دکتر مهدی فهیمی

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *