بهداشت بانوان

تمامی روش های ماساژ صورت

روش های ماساژ صورت

تمامی روش های ماساژ صورت

یک فرایند غیر  قابل اجتناب این است که با افزایش سن، چین و چروک نیز روی صورت ظاهر می شوند. تشکیل زودرس این خطوط چهره ای مسن در یک فرد نسبتاٌ حوان ایجاد می کند . به خصوص در زنان این یک شکل عمده است . ولی  اگر مراقبت پوستی رااز جوانی شروع کنید. می توانید به مقابله با آن بپردازید. همان گونه که رژیم متعادل و ورزش مستمر برای کنترل چاقی مؤثر است. ماساژ مدام صورت نیز راهی مؤثر برای کنترل چین وچروک پوستی وخفظ شادابی آن است. تاحدودی می توانیم از امکانات موجود درمراکز زیبایی نیز استفاده کنیم.

ماساژ صورت راهی مؤثر مقابله باچین وچروک پوستی است .ماساژ دادن یک فرایند آهسته است واثرات آن تنها زمانی قابل رؤیت است که برای مدت زمانی طولانی ادامه یابد . بنابراین،نمی توان در عرض یک شب انتظار معجزه رااز آن داشت وباید با حوصله وصبور باشید.شکی نیست که ماساژ باعث استحکام بیشتر بافت وعضلات می شود،گردش خون را افزایش می دهد وپوست را جوان وشاداب می کند . 

ماساژ زمانی مؤثر است که پوست تمیز باشد پس ازتمیز پوست ،کرم مناسب را بافشارآرام و ملایم روی آن بمالید . افراد آموزش دیده می توانند پوست را ماهرانه نگاه داشته واین فشار را به طور یکنواخت وارد کنند . با گذشت زمان تمام اثرات نامطلوب قابل مشاهده ،مانند چین وچروک ، آویختگی وسلول های مرده محو می شوند و ظاهری جوان وشاداب پیدا می کنید.

ماساژ گردن و شقیقه ها:

ماساژ را باید از گردن شروع و به طرف بالا حرکت کنید و این کار در پیشانی یا شقیفه ها خاتمه دهید، زبرا تمام عروق وبافت ها به این طریق خون دریافت می کنند. پوست اطراف چشم ها بسیار ظریف وحساس است . دراین قسمت ها را کرم را بدون وارد کردن فشار بمالید . 15 تا 20 دقیقه طول می کشد تا کرم جذب می شود ، بنابراین در طی این مدت ماساژ دهید . کرم اضافی را توسط پنبه پاک کنید . برای حفاظت از موهایتان ،قبل از ماساژ دادن،حوله یا روسری ببندید . دست ها را باصابون بشویید وتمام آرایش خود راپاک کنید ، زیرا در غیراین صورت منافذ پوست توسط ذرات مواد آرایشی بسته می شوند.اگر چوش های سر سیاه دارید، باید آن ها راپاک کنید . اگر پوست تان چرب است، چربی آن را می توانید با استفاده از یک لیموی نصف شده از بین ببرید. اگر پوست شما خشک است ، قبل از ماساژ دادن از یک مرطوب کننده خوب استفاده کنید. اگر پوست شما چندان خشک نیست از کمی لوسیون بازکننده منافذ استفاده کنید. بهترین زمان برای ماساژ دادن پوست قبل از خواب است . قبل از ماساژ کمی کرم ویتامین C بمالید، تا پوست را کمی چرب کند وانگشتانتان بتوانند به راحتی روی سطح پوست حرکت کنند.

انواع ماساژ:

  1. ماساژ ملایم : این نوع ماساژ باضربه زدن وارتعاش آرام صورت انجام می شود پوست را بانوک انگشتان خود به آرامی فشار دهید ، این پروسه را با سرعت آرام گردن شروع کنید وبا حرکت به طرف بالا سرعت آن را افزایش دهید . ضربه زدن باعث استراحت اعصاب می شود وارتعاش نیز درد حاصل از ماساژ دادن را کاهش می دهد ارتعاش را می توانید توسط انگشتان خود یا توسط آلات الکتریکی ایجاد کنید.
  2. ماساژ فشاری : در این روش ، با نوک انگشتان فشار وارد کنید. این روش برای از بین بردن پف زیر چشم ها بسیار مؤثر است
  3. ماساژ سریع : در این روش ،  از نیمه قدامی کف دست ها برای ماساژ دادن سریع استفاده کنید. ماساژ به صورت حرکت حرکت دایره وار به سمت بالا است. این روشی سریع برای از بین بردن چین و چروک پوستی است
  4. ماساژ با ضربه زدن : گونه ها ی گوشت آلوده  را با نوک انگشتان خود ضربه نزنید .اگر بینی شما پهن است نیز این روش را برای هر دو سمت  گونه ها استفاده کنید واز بینی تا گیجگاه ضربه بزنید.
  5. ماساژ با نیشگون گرفتن : دراین روش ، پوست را مانند گاز از بین شست وانگشتانتان بگیرید . این روش برای غبغت و چین و چروک فک بسیار مؤثر است
  6. ماساژ توسط ورز دادن : دستان خود را مشت کنید و صورت را دست مانند ورز دادن خمیر آرد فشار دهید. در این روش از چانه به گونه ها و به سمت بالا حرکت کنید. این روش برای چین و چروک مؤثر است. 

برای هماهنگی و رزرو نوبت بر روی کلمه شماره کلیک کنید.

و همچنین می توانید برای رزرو نوبت با شماره های:

02188976563-88953703 تماس بگیرید.

دوستدار سلامتی شما

دکتر مهدی فهیمی

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *