بیشتر بدانیم

تقویم هایی که بایستی به آن توجه ویژه داشت

1- تقویم مزاجی سنین مختلف عمری 2- تقویم مزاجی فصل ها 3-تقویم رسیدن میوه ها 4-تقویم تغییرات کلان در وجود آدمی وابسته به جنس و اکنون تقویم ابتلا به بیماری ها

آرین خاقانی : تخمین سن بروز بیماری‌ها نتیجه آمارهای گسترده محققان امریکایی است. نتیجه جدیدترین دستاوردها به افراد اطلاع می‌دهد که در هر سنی منتظر چه بیماری‌هایی باشند و برای کنترل شدت علائم و پیشگیری از ابتلا به آنچه سبک زندگی را انتخاب کنند.

 

این تحقیقات که روی دو هزار فرد بزرگسال انجام گرفت و به مدت ۱۰ سال به طول انجامید نشان داد که بیشتر از دو سوم افراد بالای۳۰سال از تغییر وضعیت سلامتی و افت آن یا ظهور علائم وابسته به سن، اطلاعی نداشته و برای در پیش گرفتن سبکی سالم و مناسب با وضعیت جسمانی و سن فیزیولوژیک و بیولوژیک تلاش نمی‌کنند. در این مطالعه اکثر افراد تنها درباره ابتلا به بیماری‌های قلبی، مشکلات شناخت و حافظه و اضطراب ابراز نگرانی کرده و سال‌ها پس از بروز اعلام و شدت بیماری برای درمان اقدام کردند. به گزارش سرپرست تیم تحقیقاتی دانشگاه هاروارد، با پیش‌بینی سن بیماری و انتظار برای بروز علائم وابسته به سن باید از شیوه‌های سالم تری در زندگی روزانه استفاده کرد و ظهور نشانه‌ها را به تعویق انداخت یا از شدت آن کاست.
این محقق در گزارش خود نوشت، مطابق با تخمین‌های انجام گرفته، اکثر افراد در سن ۲۴ سالگی از دردهای میگرنی یا سردردهای خوشه‌ای شکایت دارند که معمولاً ادامه دار بوده و نیاز به درمان‌های اساسی دارد. در پیش گرفتن سبک زندگی اضطرابزا این گونه سردردها را در دهه سوم زندگی تشدید می‌کند و محققان کنترل خشم و ترس را یکی از روش‌های کاهش پیدا کردن شدت سردردهای میگرنی معرفی می‌کنند.
همچنین اکثر افراد در ۳۳ سالگی باید منتظر بروز درد کمر باشند و سن آغاز سفید شدن موها نیز معمولاً ۳۸ سالگی است. ناگفته نماند فاکتورهای ژنتیکی و پیروی از الگوهای نادرست سن طبیعی بروز علائم را کاهش می‌ دهد.
این بررسی‌ها اثبات کرد، دهه چهارم زندگی، فصل رو به تحلیل رفتن عضلات و استخوان‌های ناحیه زانو و مچ پا است به طوری که مطابق با مطالعات انجام گرفته، در ۳۲ سالگی باید منتظر ضعیف شدن مچ پا بود و در ۳۷ سالگی ضعف و درد در ناحیه زانو شایع شده و نیاز به انجام ورزش‌های تقویت‌کننده ماهیچه‌های زانو و مچ پا در این دهه بیش از هر زمانی توصیه می‌شود. همچنین دهه پنجم زندگی نیز خطر ابتلا به مشکلات آرتریتی سلامت افراد را تهدید کرده به طوری که طبق نظر سرپرست تیم پژوهشی دانشگاه هاروارد، اکثر افراد در آغاز ۴۰ سالگی از تحلیل رفتن عضلات بازو شکایت داشته و درد‌های آرتریتی را تجربه می‌کنند.۵۰سالگی نیز دوره بروز تعریق‌های شبانه و گر گرفتگی است که متخصصان آن را ناشی از تغییرات هورمونی در زنان معرفی می‌کنند. باید در نظر داشت، انجام تمرینات منظم اما ساده ورزشی، بهره‌مند شدن از الگوهای غذایی سالم و دوری از استراسورهای محیطی، سن بیولوژیکی را در مقایسه با سن تقویمی کمتر نشان خواهد داد و در نتیجه علائم وابسته به سن دیرتر بروز خواهند کرد.

 

[blank h=”30″]

 

[/blank]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *