محصولات گیاهی

تاثیر گیاهان دارویی بر درمان سرماخوردگی

گیاهان-دارویی-4

تاثیر گیاهان دارویی بر درمان سرماخوردگی

گیاهان دارویی همانطور که تغییر فصل داشتیم الان خیلی جاها میشنوید که  به مجریای تلویزیون میگن ببخشید من صدام یکم گرفته اصطلاحا میگن سرماخوردگی ولی همیشه باید از خودتون بپرسین پس⇓

دلیل آنکه افرادی که در تابستان در گرمای بالای سی درجه سرما میخورن چیست؟

سرماخوردگی ویروسی است و به هر حال می‌تواند شما را بیمار کند که باید مثل همه‌ی بیماری‌ها ازآن جلوگیری کنید و یکسری مواد خوراکی و غذایی که در فصل گرما استفاده می کنیم بدنمان رامقاوم می‌کنند.

چه بخوریم که در پاییز و زمستان تند تند مریض نشویم؟

آقای دکتر : اکنون وضعیت زمانی خیلی با ارزش هست و این وضعیت زمان طوری باشد که رابطه‌ی درونیشان با خدای خودشان خیلی قوی‌تر باشد چون در این وقت هرزمان دروازه‌های رحمت و برکت بنده‌ها باز و در بحث طب سنتی ما علیرغم اینکه حالا مباحث مربوط به تندرستی و درمان داریم.

یکی از مباحث جدی در طب سنتی اسلامی بحث آموزه‌های دینی هست که چقدر میتواند روی سیستم ایمنی بدن و روی سیستم سلامت تاثیرگذار باشدو امیدوارم که از این فاز زمانی نهایت بهره را بتوانند ببرند.

گیاهان دارویی1

همونطور که گفتیم زندگی سالم و توام با آموزه‌های دینی همیشه و در همه جا برای ما مسلمانان که یکتاپرست و خداپرست هستیم باعث شده که راحت‌تر و سالم‌تر زندگی کنیم.
کسی که دچار ویروس یا بیماری شده اینطورافراد که با خدا هستند با بیماری هم راحت‌تر کنار می آیند و بعد ما خودمان به لحاظ جسمانی و روحی مسلح میکنیم ،که در مقابل ناملایمت‌های زندگی مقاوم باشیم.

تمام مصیبت‌ها وتمام بیماری‌ها که سرمنشاءی از سردی در خودشان دارند یعنی عزاداریها که در معنا غم و غصه برای انسان ثبت می‌کنند اما عزاداری که بنای عشق‌ورزی داردانسان را گرم میکند.

تاثیر عبادت و عشق ورزی بر روی مزاج انسان ها:

عبادت انسان را گرم میکند. عشق‌ورزی و عشق گرم‌ترین پدیده‌ی هستی هستند.

درمورد کسانی که درگیرسرماخوردگی میشوند معمولا در فازی از زمان دچاراین بیماری میشیوند که یه شوک هوایی،؟که از منطقه‌ای به منطقه‌ی دیگر مسافرت می کنند یا یک تنشی تحمل میکنندیا خستگی مفرط برایشان حاکم میشودکه انرژیشان افت می کند.

علائم و نشانه های سرماخوردگی

آن موقع هست که ما می‌بینیم علایم و نشانه‌هایی از سرماخوردگی و هر بیماری دیگه‌ای رخ میدهد. درمورد مسایل دارو و درمان و محدودیت‌ها آنچه که من دقت می‌کردم جناب وزیر بهداشت خیلی تاکید دارند برای اینکه ما در مصرف دارو بدون نسخه دقت کنیم.

اگر هر پزشک یک دارو در روز بخواهد کمتر بنویسد آن هم از نوع خارجی یعنی یک حجم بزرگ مالی میشود.

بله می‌توان کنترل کرد. و از آن طرف ما وقتی به سمت و سوی طب سنتی و آموزه‌های طب سنتی میاییم نه تنها این هزینه اتفاق نمی افتد بلکه موادی که الان رو میز هست ، این نصیب کشاورزان ما میشود.
ما می‌تونیم بهره ببریم و همین سیکل مثبت چرخه‌ی مثبت می‌تواند وضعیت اقتصادی آنهاراهم تغییر بدهد.

چقدر این‌ها در دسترس هستند؟

بله یقینا وقتی ما صحبت از واکسن آنفولانزا می‌کنیم که این روزا من فکر می‌کنم یه مقدار افراط در مصرف دارند اتفاق میافتد و گروه‌های زیادی دارن داخل لیستی میارن که بایستی واکسن آنفولانزا بزنند که لازم نیست .

چند بار در سال زکام و سرماخوردگی بعنوان یک حرکت مثبت معرفی می شوند؟

ما دوبار در سال سرماخوردگی و زکام را به عنوان یک حرکت مثبت و روند مثبت برای بدن می‌دانیم تا بتواند فضولات بدن راخارج کند و ما بیایم جلو این را بگیریم با هزینه‌های زیاد و
عوارض که خود واکسن خواهد داشت.

به هر حال گروه‌هایی هستند که بیماری‌های خاصی دارندو سرکوب‌گرایانه در افرادی که سیستم دفاعیشان به طور روتین دارد کار می‌کندنبایستی وارد این فاز بشوندو خیلی ها می آیند چرخه رابزرگتر می‌کنند یعنی میگویند بچه‌های زیر پنج سال افراد بالای شصت سال.

گیاهان دارویی

پس تمام رفتارهای نوع بشر را زیر سوال میبرندو میگویند که کل خلقت مشکل داشته چون واکسن نمی‌زنند.

امروز که ما نرسیدیم به اینکه چه بکنیم خیلی از آموزه‌های روتین به ما نشان میدهندکه با ورود به فصل پاییز یعنی افزایش خشکی و سردی این دو اتفاق که سردی در درجه‌ی اول و متعاقب سردی ،خشکی بر بدن و طبیعت حاکم میشود می‌بینیم که فرسایش در طبیعت ایجاد می‌کند و برگ درختان به سمت زردی میرود و بعد انقدر خشکی در درخت ایجاد می‌کند که برگ‌ریزان شروع میشود و در درون ما هم این اتفاق اگر مراقب نباشیم اتفاق خواهد افتاد یعنی بدن ما راطبیعت به سمت سردی و خشکی که غلبه‌ی سودا است اتفاق میافتد.

بدن در دفع سموم دچار مشکل میشود.چرا چون درجه‌ی رطوبت کم میشود و افراد ترشحات ریوی شان وترشحات بینیشان غلیظ میشود پس این مشکل پیش می آید. یبوست می آید سراغشان ومتعاقب خشکی در روده‌ها بروز همورویید یا بواسیر به طور فراوان در فصل پاییز اتفاق میافتد.

خشکی پوست:

پوست که نمی‌تواند به تعریق برسد و سموم را از طریق تعریق دفع کند باعث میشود خشکی در پوست و خارش و لکه‌های تیره رنگ روی پوست ظاهر شود.
همه‌ی این‌ها به ما دارد درس میدهد که ما باید مسیری را مخالف این مسیر در خوراکمان انتخاب کنیم یعنی برویم به سمت خوراکی‌هایی که هم گرم هستند وهم تریعنی هم حرارت بدن را بالاتر نگه می دارند و هم رطوبت را.

برای اطلاع و رزرو و هماهنگی ویزیت تلفنی بر روی شماره کلیک کنید.

دوستدار سلامتی شما

دکتر مهدی فهیمی

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *