دمنوش ها

بهترین و مناسب ترین دمنوش های پاییزی

بهترین دمنوش ها در پاییز

بهترین و مناسب ترین دمنوش های پاییزی

در فصل پاییز نوشیدنی‌های گرم را در ساعات اولیه روز و در ساعات آخر شب حتما استفاده نمایید.

دم نوش ها سالیان درازی است که با زندگی ما انسان ها عجین شده و در درمان بیماری های متعددی به طب سنتی یاری رسانده اند. نوشیدنی ها هم مانند مزاج های آدمی متفاوت هستند و با شروع هر فصل نوع آنها تغییر می کند. به عنوان مثال تابستان با نوشیدنی هایی که مزاج خنک و مرطوب دارند و زمستان با نوشیدنی های گرم و خشک همراه است.

با فرا رسیدن فصل پاییز افراد برای حفظ سلامتی باید نکات خود مراقبتی و افزایش دهنده سطح ایمنی بدن را بیشتر از هر فصل دیگری رعایت کنیم. خشک شدن پوست بدن به ویژه در نواحی دست و صورت و پیدایش انواع التهابات پوستی یکی از مهمترین عوارض سرد شدن هوا و البته بلایی است که هوای خشک و سرد پاییز بر سر پوست می‌آورد. نوشیدن یک فنجان دمنوش پاییزی با طعم و عطر خاص می‌تواند آرامش بخش و همچنین سالم باشد. در فصل پاییز می‌توانید دمنوش‌های ترکیبی را امتحان کنید. دارچین، هل و ادویه‌جات دیگر، سیب، کدوتنبل، قره قاط و افرا برخی از این ترکیبات هستند. این دمنوش‌های پاییزی مزایای فوق‌العاده‌ای برای سلامتی دارند.

با شروع فصل سرما نوشیدنی‌های گرم آرامش خاصی به بدن می‌دهند. چای، همان برگ‌های سبز و براق که بعداً تبدیل به چای سبز، سفید و سیاه می‌شوند، نوشیدنی داغ اغلب ما ایرانی‌هاست اما تنها چیزی نیست که می‌توانیم درروزهای سرد پاییز و زمستان بنوشیم، بلکه دمنوش ‌های رنگارنگ و فوق‌العاده نیز، فصول سرد سال را به گرم‌ترین فصل ها تبدیل می‌کنند، اما فراموش نکنید که دمنوش‌ها را به عادت همیشگی خود بدل نکنید و تنها به عنوان هوسانه روزهای سرد از آن بهره ببرید.

دلایل بیماری در فصل پاییز:

در فصل پاییز صبح و شب ها سرد و اواسط روز گرم است. همین امر موجب می‌شود افراد نسبت به سرمای این فصل بی توجه باشند و از خود زیاد محافظت نکنند. عدم مراقبت خود باعث مبتلا شدن به بیماری های مختلف ومعمولا سرماخوردگی می شود.

طب سنتی همیشه راهکارهای مختلفی برای پیشگیری و درمان بیماری ها داشته و این دمنوش را می‌توان یکی از بهترین راه حل ها برای مقابله با سرماخوردگی دارد.

یکی از بهترین دمنوش‌ها برای فصل پاییز که فصل خشکی هوا و سرماخوردگی است، ترکیب آویشن و عسل است. این دمنوش در افراد با سیستم ایمنی ضعیف بسیار مفید است

بهترین دمنوش‌ها:

🌞 در صبح: بابونه و نعنا

🌛در شب: دمنوش بادرنجبویه و یا دمنوش‌های ترکیبی ضد استرس و خواب خوش (موجود در کلینیک)

در طول روز: آب گرم و دمنوش بادرنجبویه

❌ از خوردن آب خیلی سرد و نوشیدنی‌های خیلی سرد پرهیز کنید. اصولا بهتر است در طول سال از آب خیلی سرد استفاده نشود و افرادی که این موضوع را حتی در فصل گرم لحاظ می‌کنند، از سلامت بهتری برخوردار هستند.

استفاده از دمنوش زنجبیل، دارچین، زعفران و چای کوهی برای افزایش گردش خون و گرمایش بدن در فصل سرما مناسب است.

 

✅ برای سفارش محصولات مرتبط با پست، دایرکت پیام دهید.
و یا از طریق واتساپ به شماره زیر پیام دهید.

۰۹۱۰۲۲۱۴۰۱۱

دوستدار سلامتی شما

دکتر مهدی فهیمی

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *