مشاوره طب سنتی

برنامه حکیم روز لایو اینستاگرام

برنامه حکیم روز ؛ live از اینستا قسمت دوم

برنامه حکیم روز لایو اینستاگرام

برنامه حکیم روز ؛ live از اینستا قسمت دوم در این روزهای درگیری با آلرژی

میوه های بهاری:

میوه های بهاری معمولا پاک هستند و با شستشوی ساده قابل خوردن می باشند.

کسانیکه بابت مصرف نوبرانه هایی مثل چاقاله بادام با توجه به ویروس کرونا سوال کردند. میتوانند از مخلوط آب و سرکه برای ضدعفونی استفاده و 10 دقیقه در این محلول گذاشته و سپس آبکشی و میل نمایند
محلول شستشو شامل یک لیتر آب + یک قاشق مرباخوری نمک + دو قاشق غذاخوری سرکه است.

از مصرف غذاهای سنگین ، چرب ، پرادویه ، غذاهای خشک و فست فودی اجتناب کرده و به جای آن انواع سوپ و آش را بصورت ترش مصرف کرده و آب گرم را در طول روز بخوبی استفاده کنید.

انجام بخور آب گرم در برطرف کردن عطسه و سرفه و آلرژیهای بهاری بسیار موثر است. کافیست در طول روز چندین بار بخور آب گرم را انجام دهید. مصرف ترکیب 4 قاشق غذاخوری عرق نعنا به اضافه 4 قاشق غذاخوری آبغوره به تعداد 3 الی 4 بار در روز میتواند به برطرف شدن این موارد کمک کند.زمانیکه عطسه و سرفه بصورت تشدید کننده بروز کرده است حتما این ترکیب را میل نمایید.

زمانیکه بخارات حاصل از کبد در بهار به سمت سر حرکت میکند باعث بروز گرفتگی بینی در افراد میشود.

دلیل التهاب در سینوسها:

این بخارات گذرا و غیر عفونی بوده و فقط باعث التهاب در سینوسها میشود.

خیلی از افراد اقدام به شستشوی بینی جهت رفع التهاب میکنند ،منتهی چون با شیوه اشتباه انجام میدهند متأسفانه بدلیل اینکه مواد باید از دهلیز بینی که آلوده ترین قسمت بینی است رد شود ، ناخواسته آلودگی را به سمت سینوسها هدایت میکنند و باعث میشوند که یک التهاب ساده به عفونت سینوسی تبدیل شود یادتان باشد زمان شستشوی بینی نباید فشار منفی ایجاد کنید و محتوای شستشو دهنده را جلوی بینی نگهداشته و با نفس عمیق آن را به سمت بالا بکشید .

این همان اشتباهی است که همه انجام میدهند روش صحیح این است که مواد شستشو دهنده را داخل قطره چکان کشیده و سر را بالا نگه داشته و داخل بینی چکانده و اجازه دهیم محلول مسیر خود را طی کند و نیروی ثقل مایع را به حرکت در آورد. و یا محلول را کف دستهای تمیز ریخته و بینی را به آن نزدیک کرده و سر را به عقب حرکت ملایم دهیم تا باز نیروی ثقل باعث حرکت ملایم محلول شود.

برای هماهنگی و رزرو نوبت بر روی کلمه شماره کلیک کنید.

دوستدار سلامتی شما

دکتر مهدی فهیمی

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *