بیشتر بدانیم

برای غلظت خون بالا چه کارهایی میتوان انجام داد؟

برای غلظت خون بالا چه کارهایی میتوان انجام داد؟

برای غلظت خون بالا چه کارهایی میتوان انجام داد؟

برای غلظت خون بالا چه کارهایی میتوان انجام داد؟ در زندگی جوامع شهری و صنعتی و در شهرهایی که آلودگی هوا وجود دارد ، کمبود اکسیژن باعث افزایش ساخت گلبولهای قرمز شده و افزایش دم به صورت یک سوء مزاج در می آید.

افزایش دم و غلظت خون میتواند باعث اختلال حرکت خون در عروق عمقی بدن شود. بنابراین احساس سنگینی در بافت های بدن ، یکی از عوارض افزایش غلظت خون می باشد. افرادی که در ارتفاعات و کوهستانها زندگی می کنند ، به علت کمبود اکسیژن در ارتفاعات ، دچار علائم غلبه دم میشوند.

با مبتلا شدن به غلبه دم به علاوه برافروختگی چهره و پرحرارتی در بدن ، همزمان دچار اختلالات گردش خون عمقی میشوند.

چنانچه تغذیه صحیح در جهت اصلاح سوء مزاج دم و خون اتفاق نیفتد ، شرایط برای بروز سکته های قلبی و مغزی در این افراد پیدا میشود.

افزایش غلظت خون میتواند سبب افزایش جرم ها در کبد و کلیه شود. افراد را مستعد ایجاد سنگ صفرا و یا سنگ های کلیوی مینماید. چنانچه غلظت خون و کم تحرکی در بدن کنار هم قرار گیرد ، باعث آسیب به سیستم کبدی و کلیوی می گردد.

بروز پدیده واریس در اندام تحتانی و پاها میتواند به دلیل احتقان و گیر افتادن خون در ساعات متمادی روز در عروق عمقی شده و چنانچه نشستن های طولانی مدت ادامه یابد باعث شروع پدیده واریس شود.

بنابراین با انجام حرکات ورزشی به صورت خیلی ساده مثل نشستن و برخاستن های مکرر به فاصله یک ساعت میتواند جلوی احتقان خون و در نتیجه واریس پا را گرفت.

بسیاری از پدیده های منجر به عصبانیت های آنی میتواند ناشی از غلبه دم و سودای ناشی از آن در مغز باشد. چنانچه وضعیت اصلاح در مزاج دم اتفاق نیفتد ، منجر به اختلافات خانوادگی و مشکلات اجتماعی در فرد میگردد.

افزایش غلظت خون و سوء مزاج دم میتواند باعث بروز پدیده سنگینی نفس و تنفس های صدادار برای افراد شود.

این پدیده ناشی از تجمع بخشی از خون غلیظ در ریه ها بوده و چنانچه اصلاح این سوء مزاج به موقع اتفاق نیفتد در نهایت باعث آسیب به بافت ریوی میشود. حجامت میتواند به راحتی ریه ها را از این وضعیت خارج کند.

استفاده از ترکیباتی نظیرآب انار – آب زرشک – سماق – چای ترش – ترکیب دمنوش بابونه و چای ترش و به لیمو – دم کرده گل سرخ و سنا و انجام حجامت از ناحیه گودی کمر یا ساکرال میتواند در کنترل غلظت خون موثر باشد .

در ترکیبات آماده ای که در کلینیک وجود دارد میتوان استفاده از ترکیبات گیاهی کپسول مصفا ، شربت زرشک ، معدل صفرا ، حب ضد نفخ ، فیژن پلاس و ساتورسام را توصیه نمود .

انار ؛ میوه بهشتی
همانند توده ای از گلبولهای قرمز خون
ماموریت ویژه : کاهش غلظت خون در فصل پاییز

دوستدار سلامتی شما

دکتر مهدی فهیمی

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *