بیشتر بدانیم

برای درمان زخم در بیماران دیابتی و عفونت ها در طب سنتی چه کاری میتوان انجام داد ؟

زخم دیابتی

برای درمان زخم در بیماران دیابتی و عفونت ها در طب سنتی چه کاری میتوان انجام داد ؟

برای درمان زخم در بیماران دیابتی و عفونت ها در طب سنتی چه کاری میتوان انجام داد ؟ در خصوص درمان پاهای دیابتی و یا اندامهایی که در دیابت دچار زخم میشود و خطر قطع شدن عضو برایشان مطرح است ، درمان در طب سنتی وجود دارد ولی فضایی که بتوان به آنها خدمات خوب ارائه کرد مثل درمانگاه وجود ندارد .

استفاده از بایوتراپی یا استفاده از عناصر خلقت در درمان زخمها مطرح است . برای نمونه میتوان به استفاده از لارو مگس برای درمان پای دیابتی اشاره کرد.

همچنین استفاده از زالو نیز در درمان پای دیابتی بسیار موثر است .

پانسمانهای مخصوص طب سنتی برای زخم های دیابتی وجود دارد که مستلزم داشتن فضای خاص درمانگاهی برای رسیدگی است . کمکی که بیمار میتواند در منزل برای خود داشته باشد ، استفاده از روغن های گرم و پانسمان عسل است که اصلا نمیتوان نقش آن در درمان را ندیده گرفت.

وقتی موضع درگیر را با روغن سیاهدانه ماساژ دهند ، عروق آن قسمت باز شده و جریان خون بهتر میشود . وقتی قند خون بالا میرود ، قند در خون بصورت کریستال مثل دانه های شکر در رگها رسوب میکند که در نهایت خونرسانی به موضع را مختل نموده و باعث میشود که زخم خوب نشود .

اگر مسیر معکوس شود ، یعنی با ماساژ و استفاده از روغن های گرم گردش خون را زیاد کنیم و مواد غذای لازم و خوب را به سلول برسانیم حتما درمان اتفاق می افتد .

دوستدار همیشگی شما

دکتر مهدی فهیمی

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *