اخبار مادطب

اشگنه گردو غذای خوشمزه و مقوی

اشکنه گردو

اشگنه گردو غذای خوشمزه و مقوی

اشگنه گردو . غذای سنتی یزد مواد لازم
گردو : 20 عدد
نخود کوبیده شده : نصف پیمانه
پیاز متوسط : یک عدد
آب جوش و رب انار و ادویه : به میزان لازم

خواص

این غذای حاوی آنتی اکسیدان فراوان است و برای بیماران قلبی و عروقی ، کودکان ، نوجوانان ، زنان باردار و شیرده بسیار مفید است . اشکنه گردو از جمله یکی از غذا های خوشمزه است که دستور تهیه بسیار ساده ای دارد به طوری که هر کسی می توان آن را در خانه آماده کند.

اشکنه از جمله یکی از قدیمی ترین غذا های ایرانی است که قدمت آن به چند قرن پیش برمی گردد. این غذا طعم بسیار خوشمزه ای داره و بسیار ساده تهیه می شود. شاید تا به حال نام اشکنه گردو را شنیده باشید؛ این غذا به روش‌های مختلفی در شهر‌های گوناگون ایران، پخته می‌شود.

طرز تهیه اشکنه گردو یکی از غذاهای سنتی استان مرکزی می باشد.همان طور که می دانید اشکنه انواع گوناگونی دارد قراره به اشکنه گردو بپردازیم. اشکنه گردو یکی دیگر از غذاهای سنتی استان مرکزی می باشد. سپس گردو ، سیب زمینی ، گوجه فرنگی را خرد کرده به پیاز اضافه می کنیم.

اشکنه گردو

اشکنه گردو

دستور پخت :

مرحله اول: پیاز را خوب شسته و خرد کرده و خوب تفت دهید.

مرحله دوم: حالا باید سراغ خرد کردن سایر مواد، یعنی گردو ، سیب زمینی ، گوجه فرنگی بروید. بعد از این که آنها را به اندازه های دلخواه خرد کردید، درون تابه ریخته و با پیاز تفت دهید.

مرحله سوم: اجازه دهید مواد با یکدیگر مخلوط شده و به خوبی بپزند. در کمترین حالت باید به مدت دو ساعت صبر کنید.

مرحله چهارم: بعد از این که ترکیبات بالا به خوبی پخته شدند، باید به آنها ادویه ها، یعنی نمک، فلفل و زردچوبه را اضافه کنید. البته بهتر است آنها را با فاصله درون غذا بریزید تا طعم همه آنها یک دست باشد.

مرحله پنجم: غذای شما آماده است و شما می توانید بعد از تزیین، آن را سرو کرده و سپس میل کنید.

برای هماهنگی و رزرو نوبت بر روی کلمه شماره کلیک کنید.

دوستدار سلامتی شما

دکتر مهدی فهیمی

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *