بیشتر بدانیم, خوراکی ها

از خواص کرفس بیشتر بدانیم…

کرفس

از خواص کرفس بیشتر بدانیم…

از خواص کرفس بیشتر بدانیم… کرفس با نامهای کرسب ، کرفسلما ، کرفش است . دارای طبیعت گرم وخشک است. محل رویش آن در مشرق زمین و جنوب ایران است. حاوی اسیدآمینه ، گلوتامین ، پروتئین بالا ، اسید چرب متفاوت و ویتامین A , C به وفور و انواع ویتامین B است. افرادی که دچار غلبه بلغم هستند و وزن زیادی دارند میتوانند از مصرف آب کرفس به وزن خوبی برسند منتهی نباید در مصرف آن زیادی روی کنند. مصرف کرفس ، مزاج بدن و کبد را به حالت تعادل میرساند. مصرف آن باید هفته ای 2 بار باشد و بیشتر از آن توصیه نمیشود.

کسانیکه معده تنبل دارند از سردی و تری است و دائم دچار نفخ شکم میشوند . یعنی با مصرف غذا معده آنها توانایی هضم خوبی ندارد و دائم احساس میکنند که غذا در گوارش آنها مانده و معده ناتوان از حرکات و هضم است. میتوانند با مصرف کرفس معده سرد را کنترل کرده و مشکل را حل کنند. کرفس پخته شده با حرارت کم و زمان زیاد بصورت بخارپز بسیار مفید است. مصرف خام آن نیز بلامانع است. برای کسانیکه دچار افزایش وزن به واسطه غلبه سردی هستند ، آب کرفس مفید است. مصرف بیش از دو لیوان در هفته توصیه نمیشود

کرفس اشتهای بچه ها را زیاد میکند و یبوست بچه ها را از بین میبرد. در غذا و سالاد بچه ها از کرفس استفاده کنید. افراد گرم مزاج بهتر است کرفس را با حجم کم مصرف کنند ، چون دچار آسیب میشوند.

دوستدار سلامتی شما

دکتر مهدی فهیمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *