بیشتر بدانیم

آیا از بدخوابی خسته شده اید؟

آیا از بدخوابی خسته شده اید؟

آیا از بدخوابی خسته شده اید؟

آیا از بدخوابی خسته شده اید؟ این روزها شاید آنقدر دغدغه و نگرانی داشته باشیم که اصلا به کیفیت خوابمان توجهی نکنیم، اما جدای از اینکه می دانیم کیفیت خوابمان تاثیر مستقیمی بر حال آن روزمان دارد، پژوهشها به ما نشان می دهند که کم خوابی یا ضعف کیفیت خواب، موجب افزایش احتمال ابتلا به افسردگی، اختلالات حافظه، دیابت یا حتی انواع سرطان ها می شود. از این بدتر، افرادی که به طور میانگین روزانه کمتر از 7 ساعت می خوابند، احتمال مرگ زودرس خود را 12 درصد افزایش می دهند.

جدای از اهمیت خواب، اصلا چطور می توان خواب خوشی را تجربه کرد؟

راهکارهای متنوع و متعددی برای بهبود کیفیت خواب وجود دارند، از فعالیت های خاص بدنی تا تمرین های ذهنی عجیب و غریب و حتی قرص های شیمیایی. اما چیزی که الان به آن می پردازیم و به شما معرفی اش کنیم، هدیه ی طبیعت برای طالبان خواب خوش است.

نوعی گیاه دارویی ست که حتی «بوکردن» آن، سبب افزایش مقدار خواب عمیق می شود. آیا این گیاه خوش عطر و رنگ را می شناسید؟ نامش اسطوخدوس است و دلبری ست در دنیای آرام بخش های طبیعی فشارخون را پایین می آورد، تعداد ضربان قلب را کاهش می دهد، استرس و حتی خشم را کم می کند و از کم کردن دردتان هم نمی گذرد، به کرات نشان داده شده که این گیاه، خوابتان را لذت بخش تر و کابوس هایتان را کمتر و آرامشتان را بیشتر می کند.

حال که این را می دانید، تنها کافی ست که شب ها، پیش از خواب، معجزه ی همکاری دو گیاه اسطوخدوس و بابونه را تجربه کنید. بابونه هم برای خواب آرام تر و کاهش اسپاسم های عضلانی، بسیار مفید است. ترکیب یک سوم قاشق چای خوری از اسطوخدوس و چهار قاشق غذاخوری از بابونه و چهار لیوان آب (برای یک قوری) کافی ست تا پس از چند دقیقه جوشیدن در قوری، خوابی خوش به چشمانتان بیاورد.

دوستدار سلامتی شما

دکتر مهدی فهیمی

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *