بیشتر بدانیم

گیاه کلپوره و خواص آن

گیاه کلپوره و خواص آن گیاهی

گیاه کلپوره و خواص آن

گیاه کلپوره و خواص آن گیاهی از خانواده نعناع labiatae بوده ، چند ساله و علفی است . این گیاه به صورت وحشی میروید و در اراضی خشک و سنگلاخ میتوان آنها را یافت . در مناطق مختلف آسیا و شمال آفریقا میروید و در ایران این گیاه را بیشتر در آذربایجان شرقی میتوان یافت . طبیعت این گیاه به سمت گرمی و خشکی است.
کلپوره …

باعث تولید خون تازه در بدن میشود و گردش خون را اصلاح میکند . کلپوره برای معالجه صرع و فلج مؤثر است . برای آرام کردن اعصاب بسیار مفید می باشد. استفاده از این گیاه موجب تقویت حافظه میشود .

باعث ایجاد زایمان راحت در زنان باردار میشود . مصرف کلپوره ادرار آور است . برای معالجه سرماخوردگی میتوان از این گیاه بهره برد. برای درمان ناراحتی های حلق مفیداست . از کلپوره برای تقویت عضلات میتوان بهره برد . دم کرده آن قند خون را پایین می آورد . دم کرده آن موجب بر طرف شدن یبوست و اسهال میشود. از کلپوره برای درمان اختلالات کبدی میتوان استفاده کرد. مصرف جوشانده آن باعث تقویت معده میشود و به هضم غذا کمک کرده و سنگینی معده را از بین میبرد. دلپیچه و نفخ شکم را از بین میبرد . باعث برطرف شدن سوء هاضمه میشود. موجب کاهش قند خون میشود و مناسب افراد دیابتی است . ضماد آن بر روی پوست جهت گزیدگی حشرات بسیار مؤثر است. جهت التیام زخم ها و خراش های پوست از خیسانده آن میتوان بهره برد . شستشوی سر با جوشانده کلپوره سبب تقویت پوست سر میشود. مصرف کلپوره از تعریق جلوگیری میکند.

دوستدار سلامتی شما

دکتر مهدی فهیمی

 

 

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *