بیشتر بدانیم

گرفتگی عضلانی در بهار را چگونه برطرف کنیم؟

گرفتگی عضلانی در بهار را چگونه برطرف کنیم؟

گرفتگی عضلانی در بهار را چگونه برطرف کنیم؟

گرفتگی عضلانی در بهار را چگونه برطرف کنیم؟ در فصل بهار با گرم شدن بدن ، بخارات از بلغم رسوب کرده در زمستان در بدن به حرکت در می آید . قرار گرفتن این بخارات در بین عضلات و مفاصل باعث بروز گرفتگی های گذرا و یا حتی شدید در عضلات خواهد شد. راه فرار از این گرفتاریها روغن مالی کردن بدن هر هفته یکبار با روغن های گرم و یا قرار دادن بادکش بر روی قسمتهای درگیر می باشد. با این شیوه بخارات خارج شده و دردهای عضلانی به شدت کاهش می یابد .

در بسیاری از مواقع احساس کسلی و بی‌حالی در بهار به مشکلات مزاجی افراد برمی‌گردد. افراد با مزاج سرد و تر ( مزاج بلغمی ) و نیز افراد با مزاج گرم و تر ( مزاج دموی ) نیاز بیشتری به خواب دارند.

زیرا رطوبت و تری بدن موجب افزایش خواب می‌شود. پس این افراد در بهار با مشکلات خواب بیشتری ، دست و پنجه نرم می‌کنند. بهترین زمان حجامت از زمان علف جوشان(زمان رویش گیاهان)تا اوایل تابستان است. برای همه افراد مناسب است مگر افراد ضعیف و سالمندان بهتر است با پزشک طب سنتی مشورت شود. در فصل زمستان و همزمان با سرد شدن هوا ، رگ‌ها منقبض می‌شوند تا بدن گرمای کمتری از دست بدهد و دچار افت دما نشود. به این ترتیب خون‌ بیشتری به مغز و اندام‌های داخلی پمپاژ می‌شود و اکسیژن رسانی افزایش می‌یابد.

اما با گرم شدن هوا و فرا رسیدن فصل بهار نیازی نیست بدن گرما ذخیره کند. رگ‌‌ها منبسط می‌شوند و پمپاژ خون و اکسیژن رسانی به مغز کاهش پیدا می‌کند و احساس خواب آلودگی می‌کنیم. احساس خواب آلودگی و بی‌حالی در فصل بهار مشکل شایعی است ، اما بیماری محسوب نمی‌شود‌ و نیاز به درمان خاصی ندارد .

دوستدار سلامتی شما

دکتر مهدی فهیمی

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *