مشاوره طب سنتی

کدو تنبل میوه پاییزی پرخاصیت

کدو تنبل میوه پاییزی پرخاصیت

کدو تنبل میوه پاییزی پرخاصیت

کدو تنبل میوه پاییزی پرخاصیت کدو تنبل در پاییز برداشت میشود . سرشار از مواد مغذی بوده و از دانه ، مغز و روغن آن استفاده میشود . حاوی ویتامین A و آنتی اکسیدان بوده و برای پیشگیری از سرطان و پیری زودرس مفید است. فیبر موجود در آن سطح کلسترول را در حالت مناسب قرار میدهد.

مصرف کدو تنبل بدلیل کالری و کربوهیدرات پایین ، گزینه مناسبی برای کاهش وزن است و میتواند به مدت طولانی فرد را سیر نگه دارد که بدلیل فیبر بالای آن است.

کدو تنبل سرشار از بتاکاروتن است که به ویتامین A تبدیل میشود. پوست را مقاوم و سرعت درمان پوست را افزایش میدهد. مصرف آن در سوپ به همراه فلفل و پیاز و چغندر توصیه میشود.

مغز و دانه های کدو تنبل سرشار از فیبر بوده و سطح کلسترول را در حد مطلوب نگه میدارد. فشارخون را پایین می آورد . حاوی آنتی اکسیدان طبیعی است. با داشتن ویتامین E در کاهش التهابات و پیشگیری از سرطان موثر است . برای بیماران دچار آلزایمر بسیار مفید است .از پخته شده کدو با نان کماج و یا استفاده از دانه های کدو بر روی سالاد میتوانید بهره ببرید.

با تبدیل بتاکاروتن موجود در کدو تنبل به ویتامین A ، این میوه برای دید چشم بسیار مفید بوده و کارکرد شبکیه چشم را بهبود میبخشد .

منیزیم موجود در کدو تنبل در درمان افسردگی نقش خوبی دارد . منیزیم ماده معدنی طبیعی است که به نام آرامبخش شناخته میشود و در کدوتنبل به میزان مناسبی وجود دارد.

کدوتنبل سرشار از ویتامین A , C می باشد که سیستم ایمنی را تقویت میکند . بهتر است در ترکیب سوپ کدو مقداری زنجبیل و ادویه ها را برای وعده شام در نظر بگیرید .

دکترمهدی فهیمی

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *