مشاوره طب سنتی

چگونه امیکرون را درمان کنیم؟

امیکرون

چگونه امیکرون را درمان کنیم؟

طب سنتی برای مقابله با ویروس جدید چه راهکاری دارد؟

آب‌نمک استفاده کنید

به طور کلی اکثر مبتلایان به ویروس کرونا با اختلال‌های تنفسی روبه‌رو می‌شوند که بیشتر علائم تنفسی در آخرین بررسی‌ها ناشی از این هست که کبد گرم می‌شود، بخارات صفرا بالا می‌آید؛ سپس بخارات صفرا مخاط حلق و نای را نیز را درگیر می‌کند، پشت حلق را ملتهب کرده و شانس مبادله هوا در قسمت تنفس فوقانی کم می‌شود؛ یعنی احتقان ایجاد می‌شود.
 وقتی این احتقان بروز کرد، ما بایـــــد با ساده‌ترین کار یعنی با آب‌نمک، مسیر را شست‌وشو دهیم.
بدین منظور یک لیوان (‌200 سی‌سی آب) به همراه یک قاشق چای‌خوری نمک و یک قاشق غذاخوری سرکه تهیه کرده تا التهاب مخاط دستگاه تنفسی فوقانی را از بین ببرد و هم مجرای تنفسی را باز کند.
 بعضی از افراد این محلول را که تهیــــــه می‌کنند، در دستشان می‌ریزند و آن را بالا می‌کشند که این شیوه صحیح نیست؛ چون باعث سردرد می‌شود.
 شما می‌توانید این محلول را در مشتتان بریزید و سر را بالا بگیرید که خود این محلول داخل فضای بینی رفته و دهلیزهای بینی و بعد از آن از پشت حلق تخلیه شود. بنابراین فشار منفی انجام ندهید که وارد سینوس‌ها نشود.

از اسهال نترسید

اما سؤالی که بسیار مطرح می‌شود اینکه آیا می‌توانیم بعد از اینکه اسهال ناشی از کرونا می‌گیریم، قرص‌های ضد اسهال استفاده کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید گفت از اسهال نترسید و بهتر است که این اسهال اتفاق بیفتد و حتی امتداد پیدا کند تا مواد زائد از بدن به خوبی خارج شود.
گفتتی است که اسهال ناشی از سرریزی صفرای بدن است. در این شرایط حرارت کبد بالا می‌رود و صفرای زیادی تولید می‌کند.  این غلبه صفرا نیاز به تخلیه دارد که باید اجازه دهید تخلیه صورت بگیرد.
البته در این حال می‌توانید سرم بزنید و مایعات بیشتری مصرف کنید؛ ولی اگر بیش از حد باشد، می‌توانید کمی پونه به همراه نبات بجوشانید تا جلوی اسهال بیش‌ازحد را کاهش دهد. درعین‌حال، خوردن دمنوش پونه به کاهش دل‌درد شما کمک می‌کند. دمنوش نعنا نیز مناسب است؛ اما ترجیحا پونه بهتر است. در ضمن، برای جبران اسهال و آب ازدست‌داده بدن، ضمن مصرف مایعات بیشتر از غذاهای رقیق استفاده کنید و به هیچ عنوان غذاهای کم‌آب نخورید.

غذاهای غلیظ نخورید

از غذاهایی که خیلی حجم زیادی دارد و به‌اصطلاح سنگین و دارای هضم سختی است، پرهیز کنید. غذاهای غلیظ مانند چلوگوشـــــت یا فست‌فودهایی مثل پیتزا در شرایط ابتلا به کرونا مضر است. علاوه بر این، تخم‌مرغ یا ماهی در این زمان نخورید که بیماری را تشدید می‌کند.

بادام بخورید

در مورد نفخ‌های شکمی و ضعف سر دل، استفاده از بادام مفید است. بادام می‌تواند تا حد زیادی ضعف سردل را برطرف کند. علاوه بر اینکه بادام بسیار مقوی است و خواص زیادی به بدن می‌بخشد.

حمام آفتاب بگیرید

حمام آفتاب بگیرید. آفتاب برای بیماران کرونایی بسیار مفید است. بهتر است از آفتاب مستقیم روی بدنتان به‌خصوص قسمت کتفتان بهره ببرید و حسابی خود را در آفتاب گرم کنید. توجه داشته باشید که از درون بدن باید خنک شود؛ اما بیرون بدن باید گرم باشد، بدین منظور قطره منتول (اسانس نعنا) روی کتف و قفسه سینه‌تان بزنید و پس از آن آفتاب بگیرید.
 اگر بیمارتان در بیمارستان هست، بهتر است جلوی آفتاب قرار گیرد. این درست نیست که چنین بیمارانی فقط داخل اتاق باشند. آن‌ها باید جایی بستری شوند که بتوانند از آفتاب استفاده کنند. حتی اگر امکان آن هست، یکی‌دو ساعت در روز زیر نور خورشید قرار بگیرند و از مزایای آن استفاده کنند.

برای رفع بویایی بخور دهید

بخور دادن کمک زیادی به برگشت بویایی بیماران می‌کند؛ به‌خصوص اگر بعد از آن از انفیه که دارویی عطسه‌آور است، استفاده شود در بهبودی سریع‌تر مؤثر است.
سعی کنید بخور را با گیاهانی مثل بابونه، اکالیپتوس، تخم گشنیز، آویشن و… انجام دهید.استشمام فلفل یا پودر زیره نیز می‌تواند به این اختلال کمک کند.

برای هماهنگی و رزرو نوبت بر روی کلمه شماره کلیک کنید.

دوستدار سلامتی شما

دکتر مهدی فهیمی

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *