بیشتر بدانیم

نگهداری آب و لزوم تصفیه کردن آب آشامیدنی

نگهداری آب و لزوم تصفیه کردن آب آشامیدنی

نگهداری آب و لزوم تصفیه کردن آب آشامیدنی

نگهداری آب و لزوم تصفیه کردن آب آشامیدنی معمولا در کشور ایران طبق قوانین ، آبها تصفیه شده و با سیستم لوله کشی در اختیار مردم قرار گرفته است . گرفتن سختی آب معمولا از استاندارهایی است که ایران برخوردار بوده و با کلر ضدعفونی آب صورت میگیرد .

شیوه ضدعفونی کردن آب در ایران با استانداردهای جهانی تقریبا همخوانی داشته و معمولا آبهایی که در سیستم آب لوله کشی وجود دارد نسبت به بعضی از کشورها شرایط بهتری دارد .

خیلی نباید از دستگاههای تصفیه آب استفاده کرد و آب را از دستگاه عبور داد . این کار باعث میشود که املاح مفید آب نیز توسط دستگاه تصفیه آب از آن گرفته شود . جوشاندن آب نیز سبب از بین رفتن باکتریهای موجود در آب میکند .

از بین رفتن باکتریهای مفید موجود در آب بعد از مدت طولانی میتواند آسیب رسان باشد . منتهی در زمانیکه از آب چشمه ها ، جوی ها و قنات ها استفاده میکنیم و مطمئن نیستیم که وضعیت آب در شرایط مطلوب هست یا خیر ، آلودگی دارد یا خیر ، جوشاندن آب بهترین راه برای تصفیه آب می باشد .

دستگاههای تصفیه آب ساده ای هستند که از چندین لایه سرامیک و گِل تشکیل شده اند که مانند کوزه های قدیمی سختی آب را میگیرند. چنانچه در سفرها به مناطقی میروید که از وضعیت آب آنجا مطمئن نیستید میتوانید از این دستگاههای خانگی بهره بگیرید .

برای نگهداری آب بعد ازگرفتن از سیستم لوله کشی شهری ، بهترین گزینه کوزه است که بخش خوبی از صنایع دستی در این خصوص می باشد و قبلا بسیار کاربردی بوده است. زمانیکه از کوزه استفاده میکنید.

به مرور متوجه خواهید شد که لایه هایی از کوزه بیرون میزند که نشان میدهد که کوزه سختی آب را به خود جذب کرده است . کوزه اجازه نمیدهد که آب خیلی سرد شود و در جاهاییکه یخچال نیست ، کوزه آب داخل خود را خنک نگه میدارد که کافیست کوزه را در سایه قرار دهید .

برای بچه ها بهتر است خیلی حساسیت نداشته باشید . فقط بهتر است در مسافرتها بدلیل عدم آگاهی از آب آن منطقه ، جوشاندن آب را حتما انجام دهید . بعضی از کارشناسان معتقد هستند.

استفاده از دستگاههای تصفیه آب میتواند ضریب آلودگی آب را بالا برده و رشد کپک ها و جلبک ها یا کلونی باکتریها را داخل مخازن آبهای تصفیه شده خانگی بالا ببرد که خود عامل آلودگی باشد .

بطور کلی :
آبهای لوله کشی قابل اعتماد است استفاده از کوزه و دستگاه تصفیه خانگی ساده سرامیکی مورد تأیید است . جوشاندن آب در مسافرتها فقط مناسب می باشد .

دوستدار همیشگی شما

دکتر مهدی فهیمی

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *