بیشتر بدانیم

مقابله با احساس سرما در سر

مقابله با احساس سرما در سر

مقابله با احساس سرما در سر

مقابله با احساس سرما در سر این روزها برای برخی از افراد احساس سرد شدن سر و سرما در سر اتفاق می افتد . بخاراتی که در فصل تابستان ساطع میشود ، بدلیل گرمی هوا به تدریج از طریق بینی و تنفس خارج میشود .

اما با سرد شدن هوا این بخارات تبدیل به میعانات شده و بخارات سرد در سر تشکیل میشود که حاوی بلغم زیادی است . این بلغم زیاد میتواند داخل سینوسها و یا در بخشها و قسمتهای دیگر سر رسوب نماید و در نهایت این افراد با تغییر فصل ، احساس سرمای زیاد در سر را دارند .

حتی ترس از سرما باعث میشود که دائم سر خود را بسته و یا موقع استراحت از کلاه برای پوشش سر استفاده نمایند تا سرما نخورند .

توصیه هایی که برای این عزیزان میتواند کمک کننده باشد بدین شرح است :

در وضعیت غذایی خود دقت لازم را انجام دهند و از نوشیدن آب سرد به شدت پرهیز کنند . از ترکیباتی که میتواند حرارت را در بدن تا حدی تعدیل کند و مانع از سردی شود استفاده کنند . شیره انگور به میزان یک تا دو قاشق غذاخوری قبل از خواب توصیه میشود . از بخورات گرم به خصوص بخور نعنا ، مرزنجوش میتوانند کمک بگیرند .
بخور سینوزیت ( یک بخور ترکیبی از چند گیاه است و در مطب موجود است ) نیزمیتوانند استفاده نمایند . ماساژ روغن سیاهدانه روی پوست سر میتواند کمک کننده باشد . یک شب در میان و یا حتی هر شب این روغن مالی انجام شود تا شرایط به سمتی که احساس سرما از بین برود ، تغییر کند .

در ضمن بعد از دوش گرفتن همه عزیزان و علی الخصوص کسانی که این احساس سرما در سر را دارند ، باید بسیار مراقب بوده و زمانی را برای دوش گرفتن انتخاب کنند که تا دو الی سه ساعت بعد از آن ، نخواهند از منزل خارج شوند .

اگر ضرورت بود که سریع از منزل خارج شوند با روغن سیاهدانه و یا قطره گریپ ( روغنی که در مطب موجود است ) حتما بینی خود را چرب نمایند . این کار مانع از بروز سرماخوردگی در آنها خواهد شد .

همچنین مراقبت های لازم در خصوص خنک نگه داشتن کبد را که قبلا اشاره کرده ایم رعایت فرمایند. با این تدابیر حدود دو تا سه هفته زمان خواهد برد تا احساس سرما در سر تغییر کند و عزیزان از سرماخوردگی ها ، سنگینی سر یا سردرد خود را معاف کنند .

دوستدار سلامتی شما

دکتر مهدی فهیمی

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *