بیشتر بدانیم, خوراکی ها

مضرات نوشیدن آب سرد در هوای گرم

خوردن آب یخ

مضرات نوشیدن آب سرد در هوای گرم

مضرات نوشیدن آب سرد در هوای گرم نوشیدن آب سرد بخصوص در هوای گرم برای بسیاری از ما اجتناب ناپذیر است .با این حال ثابت شده است که استفاده از آب گرم با دمای 26 تا 41 درجه سانتیگراد فواید بیشتری برای بدن دارد .با اینکه به طور طبیعی تمایل به نوشیدن آبی با این دما نداریم ، اما نباید از فواید زیاد آنها چشم پوشی کنیم .

سم زدایی از بدن :

نوشیدن آب گرم بخصوص هنگام صبح کمک میکند سموم بدن را که میتوانند به بیماریهای متعددی منجر شوند ، پاکسازی کنید .برای تأثیر بیشتر میتوانید چند قطره آبلیمو نیز به آب گرم اضافه کنید .ویتامین C سلولها را احیا و آب گرم سموم را از بدن دفع میکند .

مقابله با درد :

ثابت شده است آب گرم به بهبود سردرد کمک میکند .دردهای قاعدگی را تسکین میدهد . گرمای ناشی از آب گرم ، ماهیچه های شکمی را نرم و حرکت آنها را تسهیل میکند و باعث تسکین دردهای قاعدگی میشود .نوشیدن آّب گرم همچنین به برطرف شدن گرفتگی ماهیچه ای کمک میکند .

کاهش استرس :

گردش خون خوب از ضرورت های لازم برای داشتن سیستم عصبی قوی و سالم است و آب گرم با تقویت جریان خون به عملکرد بهتر سیستم اعصاب مرکزی و کاهش استرس کمک میکند .

کاهش وزن :

آب گرم دمای بدن و در نتیجه سرعت متابولیسم را افزایش میدهد .افزایش متابولیسم باعث میشود بدن کالری بیشتری بسوزاند .نوشیدن آب گرم همچنین به سوختن و کاهش بافتهای چربی بدن کمک میکند .

گوارش بهتر :

نفخ و یبوست از مشکلات گوارشی شایع هستند .نوشیدن آب گرم به شکسته شدن مواد غذایی کمک میکند و با تحریک حرکات منظم ، سالم و بدون درد در روده ، برطرف شدن مشکلات گوارشی نفخ و یبوست را به دنبال دارد .تحریک روده همچنین باعث بازگشت بدن به عملکرد طبیعی خود میشود .

جلوگیری از پیری زودرس :

وجود سموم در بدن از عواملی است که میتواند به پیری زودرس منجر شود . آب گرم با کمک به پاکسازی بدن از این سموم از پیری زودرس جلوگیری میکند . آب گرم همچنین باعث بازسازی سلولهای پوستی و افزایش حالت کشسانی آنها میشود که از عوامل جوانسازی پوست است .

کاهش تشکیل مخاط :

نوشیدن آب گرم تجمع مخاط در بینی ، گلو و دستگاه گوارش را کاهش میدهد .به همین دلیل ، آب آشامیدنی با دماهای بالاتر از احتمال آلودگی به ویروس نیز می کاهد .

دوستدار سلامتی شما

دکتر مهدی فهیمی

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *