بیشتر بدانیم, خوراکی ها

عوامل بروز کم خوابی در افراد ؟؟

عوامل بروز کم خوابی در افراد ؟؟

عوامل بروز کم خوابی در افراد ؟؟

عوامل بروز کم خوابی در افراد ؟؟ در بیماران مبتلا به تشنج باید به میزان و کیفیت خواب آنها توجه بیشتری شود. بی خوابی در افرادی که دچار بیماریهای زمینه ای و سردی مغز می باشند ، می تواند باعث شعله ور شدن بیماری این افراد شود. در طولانی مدت باعث بروز حملات تشنجی در افراد میشود. دیگر اینکه بی خوابی میتواند در افراد مستعد به تشنج ، یک پیش زمینه عالی برای تشنج محسوب شود.

بی خوابی شب چنانچه بتواند رطوبت مغز را به طور جدی کاهش دهد ، میتواند باعث بروز حملات اضطرابی در افراد گردد. این حملات اضطرابی ناشی از گرم بودن مغزی است که در حال از دست دادن رطوبت ذاتی خود است. پس اولین گام برای کنترل حملات اضطرابی ، احترام به خواب باکیفیت میباشد.

تنبلی روده ها، نفخ شدید شکم، سبب تجمع خون در بافت گلو و گوش شده و سبب تنگی مجرای تنفس میشود. بنابراین راه ورود و خروج مواد دچار تنگی میشود و با بروز پدیده خروپف مانع از رسیدن اکسیژن کافی به مغز میشود.

این افراد دچار خواب بی کیفیت و خستگی و کوفتگی صبحگاهی میشوند. در افرادی که دچار مشکلات ضعف قلب میشوند به علت تجمع خون در ریه ها ، دچار تنگی نفس شبانه میشوند.

این تنگی نفس شبانه مانع از مبادلات اکسیژن در بدن میشود. این افراد از خواب خوب و باکیفیت فاصله گرفته و چنانچه مراقبت های ساده برای تقویت قلب اتفاق بیفتد ، وضعیت خواب این افراد اصلاح شده و میتوانند از سلامت کامل برخوردار گردند.

بی خوابی طولانی مدت باعث افزایش صفرا شده و افزایش ملایم صفرا میتواند باعث ریزش مو در ناحیه پیشانی شود. بنابراین یکی از راههای کاهش شانس ریزش مو در ناحیه پیشانی خواب مناسب به خصوص در زمان قبل از نیمه شب می باشد.

در افرادی که به هر علت با بی خوابی های طولانی مدت شب مواجه هستند. افزایش غلظت صفرا ایجاد شده و این پدیده می تواند در طولانی مدت باعث سفیدی زودهنگام موها شود. چنانچه حملات بی خوابی شدید باشد ، می تواند درمدت کوتاهی باعث سفیدی فراگیر موها شود.

در شبهای زمستان که افزایش بلغم غلیظ در درون عضلات و مفاصل اتفاق می افتد ایجاد کوفتگی و درد در مفاصل مانع از بروز حالت خواب با کیفیت شده و این افراد چنانچه با رژیم غذایی یا مکمل های گیاهی نتوانند بلغم زائد را تنظیم نمایند بایستی بی خوابی شدید را در شبهای زمستان تجربه کنند.

بی خوابی طولانی مدت باعث کاهش ضخامت لایه محافظت کننده معده از اسید معده شده و چنانچه همزمان با بی خوابی، فرد با استرس نیز مواجه باشد شانس بروز زخم در معده به شدت افزایش یافته و در طولانی مدت باعث خونریزی های شدید از دستگاه گوارش شود.

بی خوابی های طولانی مدت میتواند سبب افزایش حجم زیادی از جریانهای عصبی در سیستم عصبی شده و خشکی ناشی از این اتفاق که با افزایش سودا مواجه است سبب تحلیل سیستم عصبی و عضلانی گشته و باعث بروز بسیاری از بیماریهای عصب و عضله شود.

بی خوابی های طولانی مدت به خصوص بی خوابی طولانی مدت قبل از نیمه شب باعث افزایش سودا شده و قوای غریزی انسان را در هر دو جنس به شدت کاهش میدهد . این موضوع امروزه در جوامع با زندگی صنعتی و شهرنشینی ، یکی از بزرگترین معضلات زوج ها شده است که نه تنها نیاز به درمان خاص ندارد بلکه فقط با اصلاح وضعیت خواب قابل حل است.

دکترمهدی فهیمی

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *