بیشتر بدانیم

راه های مقابله با فراموشی

راه های مقابله با فراموشی

راه های مقابله با فراموشی

خیلی وقت ها با یک اتفاق کوچک مثل فراموش کردن یک نام یا یک شماره تلفن و یا هرچیز دیگر،افراد انرژی منفی بزرگی را به درون خود وارد می کنند که تکرار آن می تواند منتج به واقعیت شود و آن اتلاق عنوان آلزایمر به خود است.اما آیا هر فراموشی را باید با این نام خطاب کرد؟
 
پاسخ اینست که با عوامل زیادی فراموشی می تواند به سراغ انسان بیاید من جمله: بی خوابی ها مکرر و طولانی – خستگی مزمن – گرسنگی طولانی مدت – بیهوشی های عمیق یا تعدد دفعات بیهوشی – اضطراب شدید یا طولانی مدت – غم و اندوه – از دست دادن دوستان و عزیزان و سایر مسایلی که برای ذهن ما یک شوک محسوب می شود.اما چه باید کرد؟
 
برای مقابله با اینچنین حالت هایی باید باید تدابیر ویژه ای اندیشیده شود که استفاده از میوه ها و بعضی گیاهان داروئی در اولویت قرار دارند.
 
گردو: استفاده از گردو به تعداد 2عدد هر شب قبل از خواب می توواند با تأمین مواد لازم برای ترمیم سلول های عصبی و جذب رطوبت زائد مغز به عنوان یک ترکیب مکمل در زمینه کنترل فراموشی کمک کننده باشد.
 
بادام: 7عدد بادام در روز می تواند به علاوه اینکه جایگزین یک وعده غذایی باشد، همزمان می تواند تأمین کننده انرژی بدن باشد و برای مغز به عنوان یک مکمل و تقویت کننده حافظه باشد.
 
مویز: استفاده از مویز یا کشمش سیاه که ترجیحاً نوع هسته دار آن بهتر است به علاوه اینکه تأمین کننده آهن لازم برای خونسازی می باشد.انرژی لازم برای مغز را هم تأمین کرده و ضد بیماری فراموشی می باشد.
 
کندر: استفاده از یک نخود کندر به صورت حب شده می تواند گرم کننده مغز باشد و به عنوان یک عامل ضد فراموشی استفاده شود. به علت تلخ بودن کندر می توان از جویدن آن اجتناب کرده و آن را بلعیدواستفاده از کندر برای زنان باردار به منظور تقویت حافظه فرزند از ماه سوم تا ششم به صورت منقطع(هفته ای دوبار) می تواند استفاده شود.
 
تذکر:مصرف زیاد کندر می تواند باعث سقط جنین شود.
 
بادرنجبویه: در بین گیاهان دارویی در بخش تقویت حافظه این گیاه جزء معتبرترین ها می باشد.استفاده از دمنوش بادرنجبویه در روز 1 الی 2 بار توصیه می گردد.به جز تقویت حافظه سبب افزایش کیفیت خواب شده و در موارد اختلالات اضطرابی نیز کاربردی بسیار جدی دارد.
 
کنجد: به خاطر داشتن اسیدهای چرب غیر اشباح از بهترین خصوصیات آنتی اکسیدانی (ضدفساد) برخوردار است و مانع از پیری سلول ها می شود.این موضوع برای سلول های عصبی اثری دوچندان دارد
پس بنابراین استفاده از کنجد به صورت خام یا تفت داده شده و همینطور روغن کنجد ویا ارده به علاوه عسل درهفته 2 نوبت می توان برای تقویت حافظه وسلول های مغزی کمک گرفت.   
دوستدار سلامتی شما

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *