بیشتر بدانیم

دلیل عدم بارش باران و فاجعه عدم بارش باران چیست

عدم بارش باران

چراهیچ کس تحقیقی نمیکند،چراهیچ کس مشکوک نمیشود!!

خواندن این مقاله و به اشتراک گذاشتن آن به سرنوشت شما و فرزندان شما پیوند میخورد:

جنگ آب و هوایی حقیقت داردآن را جدی بگیرید آیاتاکنون از خودتان پرسیده اید که چرا در ایران به یک باره و ظرف مدت تنها ده سال بسیاری از رودخانه ها، تالابها و دریاچه های ما خشک شدند؟!

چگونه زاینده رود ، ارومیه، گاوخونی ،پریشان، بختگان، حورالعظیم، هامون وصدها اکوسیستم دیگر از پهنه جغرافیایی ایران ناگهان ناپدیدگشتند؟

اگراین پرسش را از یک استاد دانشگاه در رشته محیط زیست بپرسید بی درنگ خشکسالی و سدسازیهای اشتباه و چاههای غیرمجاز را عامل چنین وضعی میداند

زیرا نگاهش فراتر از معلومات دانشگاهی اش نیست اگرچه بی تردید سد سازیها و حفر چاههای عمیق هم سهمی در ایجاد این وضع دارند.

امابه عنوان یک روزنامه نگار همواره برایم این پرسش مطرح بوده که چرا سالهاست زمستانها بهار شده اند و زمین و آسمان ایران با برف بیگانه شده است!

اگر این وضع در سراسر دنیا حاکم بود جای تعجب نداشت اما به گونه ای مشکوک این تغیرات تنها در پهنه ایران و پیرامون آن به چشم میخورد.

اگر گرمایش جهانی زمین عامل این فاجعه است چرا در اروپا و آمریکا شاهد فاجعه ای در این ابعاد نیستیم!

چرا هنوز در دنیا زمستانها برف میبارد اما در ایران باران هم نمیبارد. پیش از این میدانستم که با استفاده از فناوریهای نوین میتوانند ابرها را بارور کرده و سبب بارش آنها شوند. از خودم میپرسیدم که آیا عکس این موضوع نیز امکان پذیراست؟

یعنی ممکن است دشمنان ایران توانسته باشند در یک نبرد پنهان سبب ناباروری ابرها و گرمایش منطقه ای خاص از زمین شوند؟

تا اینکه در 26بهمن 93 در روزنامه همشهری مقاله ای را دیدم که دقیقا وجود چنین فناوری ای را تائید میکرد. شگفت آنکه مقاله از قول گاردین نقل قول کرده و به دست داشتن سی آی ای در تغیرات اقلیمی جهان اشاره داشت، پس از خواندن مقاله توقع داشتم واکنش محافل علمی نسبت به آن پیگیرانه باشد.

امامتاسفانه جامعه ما که همواره به شنیدن و پذیرش خبرهای سطحی و روزمره عادت دارد اصلا نفهمید چه مطلب حیاتی ای گفته شده است.

روزنامه ها که همیشه غرق درگیریهای حزبی و جناحی هستند از کنار این مطلب گذشتند و دانشمندان ماهم که معلوماتشان محدود به ترمهای دانشگاهی میباشد چون سواد فنی و سیاسی برای درک موضوع را نداشتند خودشان را به نشنیدن زدند و در نهایت چون حرفی برای گفتن نداشتند این موضوع را شایعه ای بیش ندانستند.

حتما ساده لوحان توقع داشتند آنهایی که به چنین فناوریهای هولناکی دست یافته اند خودشان بیایند و اعلام کنند که نابودی دریاچه ها و بیابان شدن ایران ازجانب ماست!

حتی کسی به خودش زحمت نداد در اینباره کوچکترین تحقیقی بکند و متاسفانه صدا و سیما نیز سکوت پیشه کرد.
آیا سلاحی از این ویرانگرتر برای نابودی یک کشور وجود دارد ؟

روستاها در اثرخشکسالی تخلیه و کشاورزی نابود میشود . شهرها مملو از جمعیت غیرمولد و مصرف کننده خواهد شد و دولت ناچار خواهد بود برای سیرکردن شکم این جمعیت گرسنه ،تمام ذخایر ارزی خود را به وارد کردن مواد کشاورزی از خارج اختصاص دهد و این یعنی بر باد رفتن استقلال مملکت و همان خواست دشمنان ایران. حتی ده ها بمب هسته ای و جنگ کلاسیک نمیتواند چنین تخریبی برای کشور به بار آورد.

هموطن من! جنگ آب وهوایی حقیقت دارد این راخود خارجیهامیگویند جالب آنکه دنیا به ما هشدار میدهد اما خودما انگار نه انگار. کافیست تا در همین اینترنت به پژوهشی درباره آن دست بزنید تا از لابلای شایعات ، حقایق هولناک آن را دریابید.

تحقیق کنید پروژه و سلاح هارپ که توسط آمریکا ساخته شده است چیست و چگونه میتواند بطور هدفمند تنها بخشی از زمین را دچار خشکسالی نماید. به جای آنکه خودتان را با جک و طنز سرگرم کنید سرتان را بلندکنید و ببینید دور و برتان چه میگذرد آنها در حال کشتن شما و فرزندان شما هستند

وقتی آب نباشد شماخواهیدمرد

آب حمام و دستشویی شما سرانجام روزی قطع خواهد شد آنگاه دیرخواهد بود تا بفهمید بر سر شما چه آورده اند. آنگاه دیگرفایده ای نخواهدداشت اگر بفهمی در زمستان چرا دیگر برفی نمیبارد و در بهار چرا باید کولرهایتان را روشن کنید. امیدوارم کمیسیون امنیت ملی مجلس متوجه مسئولیت حیاتی خود گشته و در اینباره گروهی را برای تحقیق تشکیل دهد.تنها با گفتن این جمله که شایعه است ، مسئولیت از گردن مسئولان محترم رفع نخواهدشد. حتی اگر یک درصد احتمال حقیقت در اینباره وجود داشته باشد وظیفه مسئولان این است که این یک درصد را جدی بگیرند و دراینباره تحقیق کنند.

بی آبی وزیر وگدا نمیشناسد همه ایرانیها از نماینده مجلس گرفته تا دکتر و کارگر و رفتگر در خطرند.

2 thoughts on “دلیل عدم بارش باران و فاجعه عدم بارش باران چیست

  1. مهدی بهرامی صدر گفت:

    به جز توهین و اهانت به جامعه دانشگاهی و مخدود بودن علم به ترم های دانشگاهی، بفرمایید علم رو از کجا باید آموخت.و اینکه بجز مطرح کردن مسیله و ترساندن جامعه چه تحلیلی در اثبات این دلیل ارائه کردید؟

    1. فاطمه فهيمي گفت:

      با عرض سلام و ادب
      صحبت های آقای دکتر در راستای این هست که انسان در مورد مسائل محیط و اطرافش تحقیق کنه و اینکه به اتفاقاتی که در حال رخ دادن هست توجه کند و نسبت به مسائل بی تفاوت نباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *