بیشتر بدانیم, خوراکی ها

در مصرف ماست چه نکاتی مهم است

در مصرف ماست چه نکاتی مهم است

در مصرف ماست چه نکاتی مهم است

در مصرف ماست چه نکاتی مهم است ماست را نباید بصورت خالص استفاده کرد و حتما باید مصلحات را در آن در نظر گرفت تا اثر منفی آن را خنثی کند . پس موادی را به ماست باید اضافه کرد که از اسیدیته کنندگی ماست کم کند .
برای تهیه ماست ابتدا به شیر مخمر ماست را اضافه کرده و در دمای 37 درجه اجازه میدهند که مخمر ، قند داخل شیر را تجزیه کرده و نتیجه آن تولید انرژی برای تخمیر و متابولیت میشود .

در این فرایند اسید لاکتیک تولید میشود که برای ادامه رشد و نمو میکروارگانیسم ضرر دارد و موجب توقف رشد مخمر میشود و دقیقا همین جاست که برای سلول های بدن ضرر دارد . پس باید موادی به ماست اضافه شود تا این مواد را خنثی کند . از مصلحات ماست زنیان است . این گیاه دارای طبیعت گرم و خشک است و طبیعت سرد و تر ماست را خنثی میکند .

گل محمدی ، آویشن ، نعنا ، پونه ، فلفل سیاه ، موسیر و کنجد از مصلحات دیگر ماست است . کمی نمک را میتوان برای از بین بردن طبع سرد و تر ماست به آن اضافه کرد .

گاهی به ماست که طبیعت سرد و تر دارد ماده سرد دیگری را نیز اضافه میکنید . به ازای هر سردی که به ماست اضافه میکنید باید یکی از گرمی ها مثل نعنا و پونه و آویشن و …. به آن اضافه شود .

افراد مبتلا به دیابت ، ام اس ، روماتیسم و سایر بیماریهایی که بدلیل سردی و تری ایجاد شده است ، بهتر است تا بهبودی کامل مصرف ماست را محدود کنند و یا بدون مصلح فراوان استفاده نکنند .

دوستدار سلامتی شما

دکتر مهدی فهیمی

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *