بیشتر بدانیم, خوراکی ها

جلوگیری از خستگی و سبد غذایی روزانه

جلوگیری از خستگی و سبد غذایی روزانه

جلوگیری از خستگی و سبد غذایی روزانه

جلوگیری از خستگی و سبد غذایی روزانه برای آنکه روزی پر انرژی را تجربه کنیم میتوانیم از کیوی در میانه روز استفاده کنیم . ویتامین C موجود در کیوی بصورت آبمیوه و اسموتی میتواند نقش خوبی در رفع خستگی داشته باشد .

لیموترش نشاط آور بوده و خستگی را از بین میبرد . ترکیب آب لیموترش با عسل ، آب لیموترش با پرتقال و گریپ فروت میتواند برای کسانی که حالت اسیدی لیمو اذیت شان میکند موثر باشد . کسانی که قند بالا دارند در مصرف لیموترش ملاحظه کنند .

انگور سیاه و حبه های آبدار آن سرشار از آنتی اکسیدان ها است . از پیری سلولها جلوگیری کرده و سلولها را احیا و حاوی ویتامین C مناسبی است و خستگی را از بین میبرد . در غیر فصل انگور از آبمیوه های طبیعی آن میتوانید استفاده کنید .

در سبزی روزانه خود حتما جعفری را اضافه کنید . این سبزی نیز با داشتن ویتامین C مناسب در رفع خستگی روزانه شما بسیار موثر است . جعفری را به سوپ و سالاد خود حتما اضافه کنید .

فلفل دلمه ای قرمز با ویتامین C فراوانی که دارد میتواند بهترین ترکیبی باشد که به سالاد اضافه و یا همراه غذا و بصورت خام میل شود .اگر به مصرف آن حساسیت دارید میتوانید به مقدار کم بخارپز کنید تا کمی نرم شود . انرژی زا بودن و نشاط آور بودن فلفل دلمه ای قرمز را نادیده نگیرید.

عسل سرشار از ویتامین های گروه B است که بخوبی سلولها را احیا میکند . چون حاوی آنزیم هایی است که از غدد بزاق زنبور حاصل میشود خاصیت آنتی باکتریال داشته و علاوه بر رفع خستگی ، ناخوشی های روزمره را از بین میبرد . در خرید عسل های طبیعی دقت کنید .

علاوه بر نظارت بر تغذیه سالم برای داشتن نشاط و شادی نباید از ورزش غافل شوید . پیاده روی ، شنا ، دوچرخه سواری ، دویدن باعث ارتقاء سلامتی شما و بهبود روحیه شما خواهد شد .

دوستدار سلامتی شما

دکتر مهدی فهیمی

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *