روانشناسی

تکنیک‌هایی برای مقابله با استرس

تکنیک‌هایی برای مقابله با استرس

تکنیک‌هایی برای مقابله با استرس

این راهکارها به افزایش آرامش کودک در اوج هیجان و استرس ناشی از بازی کمک می‌کند.
✅نفس عمیق: برای استفاده از این راهکار، محیط خلوتی را پیدا کنید، بنشینید و به آرامی ‌از طریق بینی خود نفس‌های عمیق بكشید و ریه خود را از هوا پر کنید. قبل از بازدم، باید نفس خود را به مدت 5 ثانیه نگهدارید و سپس آن را به آرامی‌خارج کنید. بهتر است اینکار را حداقل پنج بار تکرار کنید.

✅ارامش عضلات: یک دسته از عضلات بدن خود را منقبض کنید. پنج ثانیه صبر کنید، سپس عضلات را شل کنید. این کار را پنج بار تکرار کنید، اما هر بار دسته عضلات را تغییر دهید.

✅تصور ذهنی: چشمان خود را ببندید، یک منظره یا تصویر زیبا را مجسم کنید. در حالیکه صحنه زیبا را تجسم می‌کنید، سعی کنید استرس را از خود دور کنید. می‌توانید به جای یک منظره زیبا، پیروزی را تصور کنید. با تصور کامیابی خود در بازی، اعتماد به نفستان افزایش می‌یابد.

✅تمرکز بر حال: به جای نگرانی برای آینده یا افسوس برای اشتباهات گذشته، به حال فکر کنید. افکار مثبت را پرورش دهید و افکار منفی را از خود دور کنید. جملاتی مانند «من از اشتباهاتم درس می‌گیرم» یا «من می‌توانم به هدفم دست پیدا کنم» را با خود تکرار کنید.

✅از بدنتان غافل نشوید: قبل از بازی به خودتان برسید. غذایی که شب قبل می‌خورید و میزان خواب تاثیر زیادی بر عملکرد بدن در طول بازی دارد.

✅در کمال گرایی افراط نکنید: همیشه سعی نکنید بهترین و کامل‌ترین باشید، و از هم تیمی‌های خود نیز چنین انتظاری نداشته باشید. به هر حال همه ما گاه اشتباهاتی می‌کنیم. هیچ‌کس کامل نیست. سرزنش خود و دیگران پس از هر اشتباه فقط منجر به کاهش اعتماد به نفس کل گروه می‌شود.

برای هماهنگی و رزرو نوبت بر روی کلمه شماره کلیک کنید.

دوستدار سلامتی شما

دکتر مهدی فهیمی

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *