مشاوره طب سنتی

 تاثیرات معجزه گر کدوتنبل برای سلامتی

تاثیرات بی نظیر کدوتنبل برای سلامتی

 تاثیرات معجزه گر کدوتنبل برای سلامتی

✔️یکی از مواد غذایی فوق‌العاده برای آبرسانی به پوست و هیدراته کردن درونیِ پوست، خوردن کدوتنبل است.

✔️با افزودن مقدار کمی کدوتنبل به رژیم غذایی‌تان، پوست خود را با مواد مغذی موردنیاز تغذیه می‌کنید تا هم سالم بماند و هم آب و رطوبت کافی به آن برسد.

✔️می‌توانید از کدوتنبل که سرشار از زینک است در تهیه‌‌ی ماسک صورت طبیعی استفاده کنید.

✔️یک ق.غ کدوتنبل خام رنده‌شده
سفیده‌ی تخم‌مرغ
یک ق.چ آب گوجه‌فرنگی را باهم مخلوط کنید و به مدت ۵ دقیقه روی پوست صورت خود قرار بدهید، سپس بشویید.

✔️این ماسک نه‌تنها به پوست آبرسانی و آن را تغذیه می‌کند، چربی‌های اضافی و لک‌ها را نیز از بین می‌برد.

منافع کدوتنبل برای پوست:

فواید کدوتنبل برای همه انواع پوست، به خصوص پوست آسیب دیده و یا پوست حساس است. در این بخش از نمناک ابتدا خواص و فواید کدوتنبل برای پوست آورده شده است.

فواید ضد پیری کدو حلوایی:

کدوتنبل منبع خوبی از ویتامین C است که یک آنتی اکسیدان قوی است و همچنین حاوی بتا کتروتن دارد که به جلوگیری از آسیب UV و بهبود بافت پوست کمک می کند.این کار به ارتقا تولید کلاژن کمک می کند در نتیجه باعث بهبود بافت و کشش پوست شما می شود.پوست را از آسیب شدید محافظت می کند، که مسئول ایجاد چین و چروک و حتی سرطان پوست است.

کدو حلوایی برای افزایش رشد مو:

کدوتنبل منبع غنی از مواد معدنی از جمله پتاسیم و روی است.پتاسیم به حفظ سلامتی مو کمک می کند و رشد مجدد را بهبود می بخشد.روی، به حفظ کلاژن کمک می کند و در نتیجه نقش مهمی در ترویج موهای سالم ایفا می کند.شامل فولات است، یک ویتامین B مهم که رشد مو را با بهبود گردش خون تحریک می کند.

خواص کدو حلوایی برای سرماخوردگی

از دیگر خواص کدوحلوایی می‌توانیم به خواص کدو حلوایی برای سرماخوردگی اشاره کنیم. یکی از شایع‌ترین بیماری‌های فصول سرد سلل سرما خوردگی است و هر کس در طول زمستان حداقل یک‌بار به آن مبتلا می‌شود. کدو حلوایی را می‌توان یک قرص طبیعی ویتامین و داروی طبیعی برای سرما خوردگی دانست. کدو حلوایی باعث پیشگیری از گلودرد در هنگام ابتلا به زکام و سرما خوردگی می‌شود و همچنین می‌تواند از شدت سرفه بکاهد و دوره‌ی سرما خوردگی را کاهش دهد. کدو حلوایی سرشار از ویتامین ،مواد معدنی و آنتی اکسیدان برای تقویت سیستم ایمنی است. کدو حلوایی با افزایش تولید گلبول های سفید خون در بدن، سیستم ایمنی را تقویت می کند که باعث ایجاد مقاومت در برابر انواع مختلفی از عفونت ها مانند سرماخوردگی، آنفلوآنزا و تب می‌شود. همچنین کدو حلوایی غنی از ویتامین‌های A و E می‌باشد و با داشتن میزان زیادی ویتامین C برای سرما خوردگی مفید است.

کدو حلوایی

کدو حلوایی

خواص کدو حلوایی برای سرفه

تاثیر کدو حلوایی بر درمان سرفه چندین برابر داروهای شیمیایی است، به همین دلیل کدو حلوایی به گیاه ضد سرفه معروف شده است. ویتامین C موجود در کدو حلوایی از سرماخوردگی و سرفه جلوگیری می‌کند. شما می‌توانید برای رهایی از  سرفه‌های پی در پی خود از کدوحلوایی استفاده کنید.

با کدو حلوایی پوست خوبی داشته باشید

حالا معلوم شد چرا خانم‌ها علاقه‌ی بیشتری به کدو حلوایی و طعم آن دارند. همان قدرتی که رادیکال‌ها‌ی آزاد را خنثی می‌کند، یعنی همان کارتنوئیدهای دوست‌داشتنی موجود در کدو حلوایی که تن‌وبدن سلول‌های سرطانی را به لرزه درمی‌آورند، به جلوگیری از چروک پوست هم کمک می‌کنند.

برای هماهنگی و رزرو ویزیت روی کلمه شماره کلیک کنید

دوستدار سلامتی شما

دکتر مهدی فهیمی

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *